Инфраструктурното строителство, особено в развиващите се икономики, е с най-сериозни перспективи за развитие в обозримо бъдеще. Разходите за инфраструктурни проекти през следващите 40 години ще достигнат 70 трлн. долара в глобален план, изчисляват експерти от KPMG.
В доклад на компанията се посочва, че в последните три години строителният сектор е претърпял съществени промени не само заради кризата, но и заради нарастващата необходимост от инфраструктура, особено с темповете на урбанизация.
Към 2050 г. 70% от световното население ще живее в градовете, така че ще е необходимо строителният бранш да се фокусира върху осигуряването на адекватна транспортна, образователна, енергийна и друга инфраструктура за градското население.
Консултантите са категорични, че съществуващата инфраструктура е неадекватна, за да отговори на ръста на населението в световен мащаб и промяната в демографската структура. Това наложи играчите в строителния сектор да променят фокуса си на действие. Работата по бизнес, жилищни и индустриални строителни проекти мина на заден план, за да отстъпи на енергийни, транспортни и комуникационни проекти, важни за обществото, пише в доклада.
Според резултатите от проучване на консултантската компания сред 161 компании от 27 държави строителството в енергийния сектор ще даде най-добри възможности за ръст на приходите и печалбите, особено в Северна и Южна Америка.
Близо четвърт от анкетираните виждат сериозен потенциал в жилищното строителство. Най-добри перспективи пред този сегмент от строителната индустрия обаче се очертават в Азиатско-тихоокеанския регион, а най-лоши – в Северна и Южна Америка.
Позитивни са очакванията на предприемачите за строителството на пътища и мостове, жп инфраструктура и строителството, свързано с природните ресурси и миннодобивния сектор. Най-добри са перспективите пред изграждането на сухоземни и водни пътища в Китай, а на жп и минното строителство – в Европа, Близкия Изток и Африка.
Икономическата несигурност остава основен проблем за три четвърти от анкетираните строителни мениджъри. Наблюдава се обаче ръст на оптимизма в сектора, като най-осезаемо подобрение се вижда при компаниите от азиатско-тихоокеанския регион.
Предприемачите нямат доверие в способността на правителствата да управляват разходите за изграждане на инфраструктура, показва проучването. Повече от половината от участниците в него се опасяват, че заради тежките икономически мерки и ограничаването на публичните разходи инвестициите в инфраструктура ще се свият значително.
Освен липсата на държавни политики, като основни бариери пред инвестициите в инфраструктурното строителство от бранша посочват липсата на инициатива на частния сектор, пропуските в системите за планиране, регулациите и цената на заемните финансови ресурси.


Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
ЦСКА 1948 официално обяви звездата на Спартак
Варненецът Иван Иванов бе обявен за световен шампион в тениса
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Пламен Димитров: Индексацията на заплатите спрямо инфлацията ще бъде в рамките на 4–5%
Втора фронтова линия: Работниците на украинската електроцентрала извършват ремонти под руски атаки
Русия предприема отчаяна мярка, за да се бори с украинските дронове
Лавров: ЕС се опитва да подкопае усилията на Тръмп, като атакува руски активи
Благомир Коцев: Бях изненадан, че ме определиха като потенциален кандидат за президент