Въпреки трудната икономическа среда и ограничените продажби на дребно, наемите на първокласните търговски площи в Европа остават стабилни поради повишена конкуренция за ограничени площи на най-предпочитаните локации в големите европейски центрове, се казва в доклад на CBRE.
Въпреки това потребителското доверие в Европа продължи да отслабва и през последното тримесечие на 2011 г., и в момента е значително под средното дългосрочно ниво.
Опасенията относно настоящата криза в еврозоната и риска от още загуби на работни места и понижени доходи изигра значителна негативна роля върху потребителското доверие на континента и най-вече в еврозоната.
Общият ръст на индекса на компанията за наемите на най-големите търговски улици в Европа през четвъртото тримесечие на 2011 г. се повиши едва с 0,5%, въпреки силното представяне на Берлин, Манчестър и Лил.
За цялата 2011 г. наемите се повишиха с 3,4%, като ръстът се забави през втората половина на годината. Първокласните наеми са стабилни в повечето първокласни локации, като само някои от търговските улици отчитат значителни ръстове.
Наемното търсене все още е фокусирано предимно върху първокласните локации в най-големите градове, въпреки че търговците все повече се конкурират за подходящи площи. Наемателите обаче продължават да настояват за по-изгодни условия и да договарят стимули, включително и довършителни работи, които в някои случаи удължават периода за сключване на сделка.
Доверието на потребителите в Европа беше около средното дългосрочно ниво през първата половина на 2011 г., но в последствие пое в посока надолу, като низходящият тренд все още продължава.
Нагласите в Холандия и Дания значително се понижиха през последното тримесечие, но спадът бе най-голям в Италия, която отчете понижение от близо 13 базисни пункта през второто полугодие. Подобна траектория следва показателят и в много други страни в Европа. Изключение бе Великобритания, която отчете спад в началото на 2011 г., но към края на годината доверието се възстанови.
"Въпреки че нивата на търговските наеми останаха като цяло стабилни, конкуренцията за площи на първокласните локации показва, че търговците са особено сигурно относно дългосрочните перспективи на локациите в европейските градски центрове", коментира Невил Мос, директор Проучвания на търговските площи в Европа, Близкия Изток и Африка в CBRE.
Макар че условията за бизнес остават затруднени и потребителите ограничават все повече своите разходи, много търговци продължават своята експанзия, като някои отчетоха значително разширение на своите мрежи през 2011 г., посочват от компанията.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ