Във Франция годишните нужди от заемни средства на общините и болниците се оценяват на 20-22 млрд. евро, но тази година те ще успеят да вземат само около 10 млрд. евро, показват резултатите от проучване на Асоциацията на кметовете във Франция.
Ако недостигът на финансиране не бъде запълнен, това ще блокира строителството и работата на обслужващите дружества. Това ще повиши и икономическото напрежение в общините на фона на високата безработица във Франция.
Френското правителство обеща да запълни част от недостига на средства, като удължи действието на кредитната си програма за местните правителства с още една година.
Анализатори посочват, че в близкото минало, когато финансирането се осигуряваше по-лесно, общините харчеха твърде свободно за инфраструктурни проекти. Във Франция например са изградени над 30 хил. кръгови кръстовища на второстепенни пътища със слаб трафик, докато в Германия подобни съоръжения са 4 пъти по-малко.
Европейските банки виждаха в лицето на общините сигурни кредитополучатели, дори за 30-годишни заеми, но новите регулации промениха нещата. Изискванията за капиталова адекватност предвиждат банките да увеличат капитала си, за да покрият бъдещите проблемни кредити, което блокира и традиционната им практика за финансиране на дългосрочното кредитиране с пари от капиталовите пазари.
Местните правителства отново могат да се превърнат в атрактивни клиенти на банките ако започнат да си държат парите във финансовите институции, посочва Филип Брасак, генерален секретар на регионалните клонове на Crédit Agricole. Френските общини, например, обаче са принудени да съхраняват парите си в държавната хазна.
Определени проекти на общините обаче привличат сериозен интерес от страна на китайските банки, но преговорите за отпускане на кредити от китайски финансови институции са тежки.


Арестуваха мъж, обрал супермаркет в центъра на Варна
Откриха пиратки, спрейове, нож и метален бокс в протестиращи снощи във Варна
Открит урок за екипната работа на кучета и полицаи ще се проведе във Варна
Желязков подаде оставката на кабинета (ВИДЕО)
МРРБ каза какво бави плащанията за важните проекти на Варна
Chevron: Венецуела има повече петрол и газ от Саудитска Арабия
Chevron: Със стандартизация намалихме разходите
Chevron: AI е на ранен етап на навлизане в индустрията
Цукърбърг насочва средствата към AI модел
САЩ ще започнат да приемат заявления за визи със „Златна карта“, заяви Тръмп
Китайците заобиколиха европейските мита и продават все повече
Ето го новия най-евтин седан на Nissan
Индустрията навлиза в нова ера на еднакви модели от водещи марки
Нов проблем пред електромобилите – цените на кобалта са скочили със 100%
Какви са слабите места на дизеловия Mercedes-Benz OM651
Българи измамиха китайска фирма с фалшиви чипове
Коалиция ПП-ДБ поиска оставката на кмета на Пловдив
"Има такъв народ" след оставката: Длъжни сме се съобразим с хората
Костадинов призова за преосноваване на държавата
За протокола след оставката: Шестият вот на недоверие към кабинета е неуспешен
преди 13 години da отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години да ама не отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Последен тест отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години пламен е хакер отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години още една пробичка отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години пробичка отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години коментар отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години bre bre отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години golqma rabota отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Хахахахах, това показва как е свързана веригата и как е ръждясала цялата. Подозирам, че ако общините в европа не се захранваха с кредити, щяха да правят пътища колкото правят нашите. Ясно се вижда сега, че всъщност социалната система на държавните разходи се крепи на печатаща машина, а не на реални приходи от данъци и такси. Пресен пример: Испания , малко по-стар пример, актуален : Гърция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар