Целият свят ще следи със затаен дъх изборите в Гърция на 17 юни, за да се опита да отгатне дали страната ще остане в еврозоната. Инвеститорите в имоти обаче чакат вота заради друго – Хелиникон, пише The Wall Street Journal.
Това е бившето международно летище край Атина, което заедно с прилежащите му терени е един от най-апетитните активи, обявени за приватизация. Изпълнението на приватизационната програма обаче временно беше спряно, след като на първите избори през май Гърция не успя да сформира постоянно правителство.
Наддаването за мажоритарен дял в Хелиникон е толкова ожесточено, че държавният приватизационен фонд, който се занимава с раздържавяването на активите, е бил принуден да избере само четирима от всички желаещи и да отхвърли останалите оферти, коментират запознати, пожелали анонимност.
Компаниите, които продължават в наддаването, са Qatari Diar Real Estate Investment Co., London & Regional Properties, дъщерно дружество на израелската Elbit Imaging и Lamda Development.
"Това е един много атрактивен имот, един от най-атрактивните край Средиземно море", посочи Патрик Терос, бивш американски посланик в Катар и настоящ председател и изпълнителен директор на Американо-катарския бизнес съвет, който внимателно наблюдава приватизацията на Хелиникон.
Консултант на един от другите наддавачи описва Хелиникон като „най-големият експонат, който Гърция може да предложи на пазара“.
Имотът е почти двойно по-голям от Сентрал парк в Ню Йорк и е лесно достъпен от центъра на гръцката столица, най-голямото морско пристанище на Гърция, както и от новото международно летище край Атина.
Международното летище Хелиникон беше затворено за полети през 2001 г. и оттогава властите в Гърция проучват различни възможности да разработят терена. Говорител на държавния приватизационен фонд посочва, че мястото е подходящо за изграждането на офиси, хотели, жилища и други проекти.
Приватизационният фонд изчислява, че строителството върху терена ще струва 5-6 млрд. евро, като ще бъдат създадени от 6 до 9 хил. работни места за времето, в което се реализира проекта. Това се очаква да добави 0,3% към брутния вътрешен продукт (БВП) на Гърция за периода на строителството, който може да продължи и 10 години, допълват от институцията.
Дори обаче политическата и икономическата ситуация в Гърция да се стабилизират и страната да остане в еврозоната, инвеститорите ще трябва да се преборят с други проблеми, отбелязва изданието.
Някои потенциални инвеститори са загрижени дали техните права ще бъдат адекватно защитени заради остарелите закони за собствеността в Гърция.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?