Пловдивската община ще отдели от бюджета си на етапи над 42,3 млн. лева без ДДС за кардинална реконструкция и модернизация на Синдикалния дом на културата, съобщиха от кметството. В него изнася спектаклите си Пловдивската опера. Сградата е морално и физически остаряла и отдавна се нуждае от капитален ремонт.
Обновяването ще се извърши на етапи. Първият предвижда модернизация на съществуващата сграда на стойност над 13,8 млн. лв. без ДДС. Промяната на подробния устройствен план и предпроектните проучвания са изчислени на 723 657 лв. Идейният проект за реконструкцията и преустройството на съществуващата сграда, за нова сграда към нея и подземни паркинги е надхвърля 1,2 млн. лева. Техническият проект ще коства на общината 488 957 лв. Строително монтажните работи до ключ, включително оборудването и неподвижното обзавеждане за първия етап, са изчислени на повече от 11,4 млн. лева.
Вторият етап е за повече от 28,4 млн. лева. Той включва технически проект за подземен паркинг на стойност над 1 млн. лева и строително-монтажни работи заедно с оборудването за над 27,3 млн. лева. Общината е направила разбивка на финасирането по години. Първият етап трябва да приключи за 30 месеца след издаването на съответните разрешителни през 2010 г.
Най-напред изцяло ще бъдат подновени водопроводната и канализационната мрежа на сградата, ел. инсталацията, отоплението и осветлението. Ще се изградят нови тоалетни на мястото на старите. Изцяло ще бъде реконструирана и модернизирана залата за зрители. Сегашната й овална форма ще бъде коригирана, тъй като според специалистите акустиката не е добра. Ще бъде обновена и сцената, чиито въртящи се механизми в момента не работят. Двата странични „джоба“ отново ще се движат по време на представленията.
Предвижда се още разширяване на сега съществуващите офиси в сградата, изграждане на конгресни зали и помещения за изложби на третия етаж.
Паркингът ще бъде на седем нива под земята. Ползващите го ще имат достъп само до първото ниво. Автомобилите ще влизат в клетка, която след това чрез механизъм ще подрежда автомобилите на по-ниските подземни нива. Цялата система ще се управлява компютърно. Предвижда се времето за изчакване на автомобила да бъде от 1,5 до 3,5 минути максимум.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО