Британските потребители са похарчили повече от очакваното пари през юли, след като горещините и Световното първенство по футбол продължаваха да стимулират продажбите на дребно в страната. Данните, подкрепяни и от продължаващите намаления, сигнализират за силен старт на третото тримесечие.
Продажбите на дребно нарастват с 0,7%, като на годишна база увеличението е 3,5%. Това е значително над прогнозите Ройтерс за 0,2% месечен ръст и 3% годишен.
„Продажбите на дребно отбелязват силно увеличение през юли, което предполага, че на линия е известно възстановяване на потребителските разходи“, посочва Андрю Уишърт от Capital Economics.
Що се отнася до трите месеца до юли – което елиминира част от месечната волатилност, продажбите нарастват с 2,1% спрямо предходното тримесечие. Това е най-големият ръст от февруари 2015 г. насам.
Изключвайки цената горивата, които отбелязаха по-значително движение заради поскъпването на петрола, ръстът на продажбите за тримесечието е най-бързият от март 2004 г. насам.
Високата инфлация и слабото нарастване на заплащането отслабиха покупателната способност на домакинствата през последната година. Ръстът на възнагражденията регистрира ограничени признаци на засилване на фона на продължаващата подготовка на Великобритания за излизането от Европейския съюз през март 2019 г.
Андрю Уишърт очаква през третото тримесечие на годината само леко подобряване на потребителските разходи заради отслабването на заплатите.
Британската икономика отчете стабилен, но не особено впечатляващ ръст през второто тримесечие на 2018 г., след като студената зима отслаби търсенето през периода януари-март. В същото време по-рано този месец Английската централна банка увеличи лихвените проценти едва за втори път през последното десетилетие.
Юни и юли бяха необичайно горещи във Великобритания, като според предходни проучвания на потребителските разходи Световното е подтикнало някои британци да предпочетат да харчат парите си в пъбове и барове, а не по магазините.
Въпреки това търговията с дрехи отчете най-големия си годишен ръст от декември насам, също стимулирана от намаленията.
„Много потребители останаха встрани от някои търговски магазини през юли, но онлайн продажбите бяха много силни, подкрепени от пускането на намаления на някои търговци на дребно“, заяви Раян Мърфи от британската Национална статистическа служба. „Продажбите на храна остават силни, тъй като хората продължаваха да се наслаждават на Световното първенство и слънцето“, допълва той.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ