Вносът на японски стоки в Южна Корея е намалял на фона на напрежението в отношенията между двете страни. Южнокорейският телевизионен канал KBC съобщи днес, позовавайки се на данни на националното митническо управление, че през юли вносът на японска бира се е свил с 45,1 на сто, в сравнение с предходния месец, до 4,3 милиона долара.
Обикновено с настъпването на лятото този показател нараства, но тази година ситуацията е различна. KBC посочи, че бирата е една от целите на бойкота на японските стоки, иницииран в Южна Корея в отговор на ограничителните мерки, въведени от Япония.
На този фон намалява и вносът на японски автомобили. Според данни на Корейската асоциация на вносителите и дистрибуторите на коли през юли в страната са влезли 2700 нови японски коли, което е със 17,2 процента по-малко в сравнение със същия месец на миналата година. Спрямо юни показателят се е свил с 32,2 на сто.
Експерти посочват, че реалното влияние на бойкота може да се установи едва след 15 август заради спецификите на системата за отчитане.
На 2 август Южна Корея реши да изтегли Япония от "белия списък" на доверени търговски партньори. Това стана няколко часа, след като Токио предприе подобна мярка срещу Сеул.
Държавният глава на Южна Корея Мун Дже-ин обеща да вземе сериозни мерки срещу японското решение, но не даде подробности какви точно ще бъдат мерките.
Изваждането на Южна Корея от т. нар. бял списък на облагодетелствани износни дестинации означава, че износителите ще се сблъскват с повече бюрокрация и проверки преди да получат разрешителни, което евентуално ще за забави износа на широк спектър стоки.
Говорител на японското правителство заяви днес, че понижаването на търговския статут на Южна Корея не е направено в отговор на съдебните спорове, засягащи искове за компенсации към японски компании, от корейски работници по време на Втората световна война, информира AP.
Отношенията между Токио и Сеул рязко се изостриха, след като през есента на 2018 година Върховният съд на Република Корея излезе с решение, оспорено от Токио. Според него на четирима бивши работници на японската компания, която сега се нарича Nippon Steel & Sumitomo Metal, трябва да бъдат изплатени компенсации за това, че по времето на Втората световна война са били принудително мобилизирани и накарани да полагат тежък труд в едно от предприятията на компанията. От четиримата ищци днес е жив само един.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден