Най-големите пощенски компании в Германия влязоха в поредна ожесточена схватка, като този път конкуренцията им се пренася онлайн.
В сряда Deutsche Post представи стратегия за завладяване на обещаващия пазар на криптирана електронна поща, отправяйки предизвикателство към другия голям играч на пазара - Deutsche Telekom, съобщава АФП.
Като „революция“ описва новата услуга на Deutsche Post нейният изпълнителен директор Франк Апел.
По думите му потребителите могат да изпращат електронни писма, наречени "E-Brief", като поискат да им бъде направена регистрация на криптиран електронен пощенски адрес. Регистрацията е безплатна и става след представяне на лична карта.
Собственикът на такава виртуална пощенска кутия може срещу 55 евроцента, каквато е цената и на традиционното хартиено писмо за Германия, да изпрати своята поща. Тя може да е в напълно електронна форма – до адресат, който също има криптиран адрес, или пък да е разпечатана на хартиен носител. Вторият вариант от компанията наричат „хибридно писмо“.
Системата с криптирани адреси предпазва от хакерски атаки, за разлика от обикновените електронни услуги, уверяват от Deutsche Post. Според групата предимството на услугата е, че писмата остават конфиденциални и освен това могат да имат същата юридическа стойност, каквато и традиционната писмена кореспонденция.
Така, започвайки веднага обслужване на клиенти по новата услуга, Deutsche Post набира преднина пред големия си конкурент Deutsche Telekom.
В началото на годината и от тази компания обявиха, че ще имат криптирана електронна поща, но все още разработват системата си. Предвиждаше се писмата да струват по 46 евроцента и да започнат да се разнасят от пролетта, но стартът на услугата все още не е факт.
Телекомуникационната група освен това отдавна настоява Германия да приеме закон, който да дава юридическа сила на електронните писма, така че да могат да бъдат използвани например при известяване за глоби или като призовки.
Въпросният законопроект се очаква да бъде приет през есента, като той ще даде нов тласък за развитие на пазара на електронни писма. Според АФП от услугите му ще се възползват голяма част от държавната администрация и бизнеса, а потенциалът му се оценява на около 5 млрд. писма на година.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО