IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Традиционната поща е онлайн и смята добре да печели от новите си позиции

Най-големите пощенски компании в Германия започнаха нова конкурентна схватка с услуга за платени електронни писма

16:58 | 15.07.10 г.
Автор - снимка
Създател
Традиционната поща е онлайн и смята добре да печели от новите си позиции

Най-големите пощенски компании в Германия влязоха в поредна ожесточена схватка, като този път конкуренцията им се пренася онлайн.

В сряда Deutsche Post представи стратегия за завладяване на обещаващия пазар на криптирана електронна поща, отправяйки предизвикателство към другия голям играч на пазара - Deutsche Telekom, съобщава АФП.

Като „революция“ описва новата услуга на Deutsche Post нейният изпълнителен директор Франк Апел.

По думите му потребителите могат да изпращат електронни писма, наречени "E-Brief", като поискат да им бъде направена регистрация на криптиран електронен пощенски адрес. Регистрацията е безплатна и става след представяне на лична карта.

Собственикът на такава виртуална пощенска кутия може срещу 55 евроцента, каквато е цената и на традиционното хартиено писмо за Германия, да изпрати своята поща. Тя може да е в напълно електронна форма – до адресат, който също има криптиран адрес, или пък да е разпечатана на хартиен носител. Вторият вариант от компанията наричат „хибридно писмо“.

Системата с криптирани адреси предпазва от хакерски атаки, за разлика от обикновените електронни услуги, уверяват от Deutsche Post. Според групата предимството на услугата е, че писмата остават конфиденциални и освен това могат да имат същата юридическа стойност, каквато и традиционната писмена кореспонденция.

Така, започвайки веднага обслужване на клиенти по новата услуга, Deutsche Post набира преднина пред големия си конкурент Deutsche Telekom.

В началото на годината и от тази компания обявиха, че ще имат криптирана електронна поща, но все още разработват системата си. Предвиждаше се писмата да струват по 46 евроцента и да започнат да се разнасят от пролетта, но стартът на услугата все още не е факт.

Телекомуникационната група освен това отдавна настоява Германия да приеме закон, който да дава юридическа сила на електронните писма, така че да могат да бъдат използвани например при известяване за глоби или като призовки.

Въпросният законопроект се очаква да бъде приет през есента, като той ще даде нов тласък за развитие на пазара на електронни писма. Според АФП от услугите му ще се възползват голяма част от държавната администрация и бизнеса, а потенциалът му се оценява на около 5 млрд. писма на година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още