Водещата интернет търсачка в Китай Baidu съобщи, че печалбата й почти се е утроила през четвъртото тримесечие на 2010 г., след като проблемите на Google с китайските власти й позволиха да увеличи още повече господстващото си положение на пазара.
От компанията, която се търгува на щатската борса Nasdaq, съобщиха, че нетната печалба се е повишила със 171,3% на годишна база за тримесечието до 1,16 млрд. юана (175,9 млн. долара), докато приходите й се увеличават с 94,4% на годишна база до 2,45 млрд. юана (371,5 млн. долара).
Акциите на Baidu се повишиха в електронната търговия на Nasdaq след обявяването на тримесечните й отчети, като поскъпнаха със 7,7% до 116,99 долара за акция, пише AP.
От Baidu посочват, че приходите за цялата 2010 са се увеличили със 78% на годишна база до 7,92 млрд. юана, докато нетната печалба е нараснала със 137,4% до 3,53 млрд. юана.
„За първи път търсенето стана най-използваното от потребителите приложение на интернет в Китай през миналата година“, посочва Робин Ли, председател и главен изпълнителен директор на Baidu.
Според него потенциалът на пазара на онлайн търсене в Китай тепърва ще расте. Инерцията на пазара и непрекъснатото подобряване на начина, по който компанията генерира приходи, са основните причини за подобряването на финансовите й резултати, допълва Ли.
Ръководството на компанията очаква приходи от между 2,38 млрд. и 2,45 млрд. юана през първото тримесечие на тази година.
Baidu е имала пазарен дял от 75,5% на пазара на онлайн търсене в Китай през четвъртото тримесечие на 2010 спрямо 73% за предходните три месеца, по данни на базираната в Пекин изследователска компания Analysys International.
Междувременно пазарният дял на Google продължава да се свива и достига 19,6% през четвъртото тримесечие в сравнение с 21,6 на сто за предходното.
„Ние очакваме много дълъг период на висок растеж в бъдеще“, посочва Ли. Въпреки че в Китай интернет потребителите наброяват към 457 млн., това представлява само една трета от населението на страната, посочва той.
Baidu спечели и от споровете между правителството и Google през миналата година относно цензурата в китайското интернет пространство. През март Google обяви, че повече няма да приема цензурата на Пекин и спря своята китайска търсачка и автоматично пренасочваше потребителите от континенталната част на Китай към сайта си в Хонконг.
Пренасочването обаче бе спряно през юни, за да се избегне отнемането на разрешителното на Google от властите в Китай.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 14 години Байду се развива в изкуствена среда - след като конкурента и Гугъл бе ликвидиран от китайските власти.Следва - Байду ще си остане там и в момента на либерализиране на пазара ще умре. Не това е пътя. отговор Сигнализирай за неуместен коментар