IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Sony се извини за кражбата на лични данни

Японският концерн се извини на клиентите си за пробива в сигурността и обеща безплатни игри и по-добра защита

11:36 | 02.05.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p class="western" lang="bg-BG" style="margin-bottom: 0cm;">
	С дълбок поклон <span lang="en-US">Sony </span>каза<span lang="en-US"> Sorry! </span></p>
<p class="western" lang="bg-BG" style="margin-bottom: 0cm;">
	<em>Снимка:</em> Ройтерс</p>

С дълбок поклон Sony каза Sorry!

Снимка: Ройтерс

Типично по японски – поклон пред клиентите си. Тази чест се падна на вице изпълнителният директор на Sony Corp Казуо Хирай (който е пряко отговорен за развитието на видео игрите в концерна, на снимката вляво) и двама от останалите топ мениджъри - Широ Камбе и Шинджи Хасейма (вдясно), които по този начин се извиниха за пробива в сигурността на онлайн системата PlayStation Network, която свързва конзолите PlayStation 3 с онлайн игри, филми и други материали.

„Дълбоко съжаляваме, че причинихме толкова трудности на клиентите си“, заяви на специално свиканата пресконференция Хирай, цитиран от световните агенции. Като компенсация той обеща много безплатни игри и по-добра защита на сигурността за всички онлайн услуги на концерна.

За да се предотвратят подобни инциденти в бъдеще, Sony ще премести PSN и Qrioicity на нови сървъри и ще затегне защитата, добавяйки повече firewalls, подобрено криптиране и автоматичен софтуерен мониторинг. Концернът стартира и кампания, наречена "Добре дошли отново", която ще предложи безплатен месечен абонамент за PlayStation Plus и 30 дни допълнително използване на Qriocity.

PlayStation Network и платформата Qriocity, която предоставя аудио и видеофайлове онлайн, ще бъдат достъпни в най-скоро време, но всички потребители трябва да сменят незабавно паролите си, предупреждава Sony.

Все още не се знае кой стои зад кражбата на данните за 77 млн. клиента. Sony вече е подала сигнал до американското бюро ФБР. Хирай отново подчерта, че засега няма данни да са откраднати и данни за кредитните карти на клиентите.

Въпреки това обаче британският Guardian вече писа за потребители на PSN, които са започнали да подават жалби срещу Sony заради съмнителни транзакции с кредитните им карти. С една от картите е платена сметка от 1500 долара в германски супермаркет с американска кредитна карта, а десетки потребителя са се оплакали, че с техните карти са купувани самолетни билети от германски авиокомпании и е плащано в японски магазини.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:38 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още