Главният продукт на Google е търсачката и затова нейният най-голям конкурент е Microsoft, въпреки че на някои нива Facebook посяга към пазарните й дялове. Това обясни председателят на Управителния съвет на компанията Ерик Шмид в интервю пред C-SPAN.
„Днес имаме ясен конкурент, именно Microsoft. Навремето Yahoo бе вторият ни конкурент, но пък те в голяма степен отдадоха бизнеса си с търсенето на Microsoft. Освен това има друга конкуренция от определени играчи. Facebook например е конкурент при определени продукти, но също и що се отнася до общия имидж“, казва Шмид.
Повече конкуренция бившият главен изпълнителен директор на Google очаква преди всичко в областта на мобилните устройства, и то от технологии, които разчитат на някакъв вид търсене. „По всяка вероятност ще имаме конкуренция във формата на вертикални приложения, които ще отговарят на зададени въпроси например. С мобилните телефони хората търсят по различен начин – през следващите няколко години ще има повече искания за търсене от мобилни устройства, отколкото от компютри и Mac-ове. Това е огромна промяна и ново предизвикателство пред нас“.
Шмид отново намеква за Siri – софтуерното нововъведение на Apple, позволяващо изпълняването на гласови команди на потребителя от мобилните устройства, без изрично да назовава името му. Още през ноември в изказването си пред Федералната комисия по търговията в американския сенат, където се е явил на изслушване, мениджърът назова Siri като „заплаха“ за компанията му. „Siri на Apple е значително развитие – гласово направлявана система, която отговаря на запитвания. Google има много силни конкуренти и понякога не предвиждаме конкурентните заплахи, които изникват чрез нови методи“, каза Шмид тогава.
Сенаторите разследват Google за монопол и нарушаване на конкуренцията на пазара на интернет търсене. Те вече са чули от конкуренти на компанията, че Google не спазва правилата и манипулира резултатите от търсенето в ползва на свои услуги.
Тезата, че най-важният продукт на Google остава търсачката, се доказва и от представени в четвъртък данни на анализаторите от Nielsen. Според тях само Google (без Youtube или социалната мрежа Google+) е имал повече уникални посетители през 2011 г. отколкото Facebook.
Само в САЩ през отминаващата година двата сайта са били посещавани на месец средно съответно 153 441 пъти и 137 644 пъти.
В класацията на посещаемостта на трето място се нарежда търсачката Yahoo, следвана от търсачката Бинг, от сайта за видеоомбен Youtube, от сайта на Microsoft, AOL Media Network, WIkipedia, Apple и Ask search.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа