IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Kindle Fire вече държи 14% от световния пазар на таблети

Apple остава най-големият игра, най-силният конкурент на iPad е... iPhone 4S

14:57 | 17.02.12 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Kindle Fire бързо завладява впечатляващ пазарен дял.<em> Снимка: Getty Images</em></p>

Kindle Fire бързо завладява впечатляващ пазарен дял. Снимка: Getty Images

През четвъртото тримесечие на 2011 г. бюджетният таблет Kindle Fire на Amazon е завлядял 14% от световния пазар в този сегмент от позицията си на дебютант. Според данни на анализаторската компания IHS iSuppli до края на декември са били продадени общо 3,9 млн. броя от базираното на мобилната операционна система Android устройство.

Като цяло на пазара отново има ясно изразен лидер – Apple, който владее 57% с 15,4 млн. продадени устройства. През предходното тримесечие делът на Apple обаче беше още по-голям - 64%, а за цялата година той е 62%. Според iSuppli през 2011 г. 40,5 млн. iPad-а са намерили нов купувач.

Заради пазарния дебют Kindle Fire корейският Samsung пада на трето място. Между октомври и декември корейците са продали 2,1 млн. таблета, което им гарантира 8% пазарен дял (минус 3 процентни пункта). Следват Barnes&Noble (7% пазарен дял) и Asus (2% пазарен дял), като първата компания отчита най-висок ръст сред първите пет доставчици – 156%.

Според Рода Александър, старши мениджър в iSuppli, най-големият конкурент на  iPad не е  Kindle Fire, а друг продукт на Apple.

„Продажбите на iPad за четвъртото тримесечие са под нашите очаквания, защото много лоялни фенове на Apple похарчиха парите си за нови алтернативи. И първата алтернатива не е Kindle Fire, а последният смартфон на Apple - iPhone 4S.

Пускането на пазара на iPhone 4S през октомври доведе до интензивна битка за наличните спестявания на клиентите на Apple, което спъна продажбите на iPad по-силно, отколкото самата конкуренция от страна на Kindle Fire и други таблети“.

Като цяло през четвъртото тримесечие на 2011 г. браншът е продал 27,1 млн. таблета. Три месеца по-рано са били пласирани 17,4 млн. устройства. За цялата 2011 г. 65,2 млн. таблета са намерили своите притежатели. 

В края на януари пазарният наблюдател Flurry Analytics изнесе данни, че бюджетният таблет Kindle Fire на Amazon само за три месеца се е превърна в пазарен лидер при таблетите с Android. Flurry Analytics обуславя успеха на Kindle Fire на неговия силен старт.

ТОП 5 на производителите на таблети за 4-о тримесечие на 2011 (IHS iSuppli )
Производител Продажби Q3/2011 Пазарен дял Продажби Q4/2011 Пазарен дял Промяна спрямо предходното тримесечие Продажби 2011 Пазарен дял
Apple 11,1 млн. 64,00% 15,4 млн. 57,00% 39,00% 40,5 млн. 62,00%
Amazon 0 0,00% 3,9 млн. 14,00% - 3,9 млн. 6,00%
Samsung 1,9 млн. 11,00% 2,1 млн. 8,00% 16,00% 6,1 млн. 9,00%
Barnes & Noble 0,75 млн. 4,00% 1,9 млн. 7,00% 156,00% 3,3 млн. 5,00%
Asus 0,80 млн. 5,00% 0,61 млн. 2,00% -24,00% 2,0 млн. 3,00%
Други 2,9 млн. 17,00% 3,1 млн. 12,00% 7,00% 9,4 млн. 14,00%
Общо 17,4 млн. 100,00% 27,1 млн. 100,00% 56,00% 65,2 млн. 100,00%


Всичко за пазара на таблети четете тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:28 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още