Въпреки отчетения ръст на рекламата през 2011 г., на нетна база картината е коренно различна, посочи управителят на Пиеро - 97 Иво Цеков. Според базиран на данни на TV Plan/TNS / GARB анализ, от Пиеро 97 отчитат, че за предходната година телевизията заема по-голям пазарен дял с около 2%, радиото и пресата отбелязват спад по брутните официални стойности, които обаче не отчитат реалните нетни бюджети. Ръстът спрямо 2010 г. за интернет е 15%, а за телевизията - 8%. Спадът в стойности съответно е -5% за външната реклама, -7,25% в радиото и - 4% в пресата.
За 2011 г. обобщените данни показват спад на рекламния пазар с около 6%. Увеличение на брутните рекламни бюджети се наблюдава при телевизията от 65% през 2010 на 67,7% тази година, а интернет - от 4% на 4,1%.
Рекламните бюджети в ТВ в брутни стойности за 2011 г. според TV Plan/TNS / GARB бележат ръст от 8,4%. Според Пиеро- 97 обаче картината е точно обратната – агенцията регистрира спад в нетните бюджети от -4,7%. Основните бюджети на големите рекламодатели са били концентрирани към националните телевизии и техните нишови канали, като останалите са се борили за отделни сделки с все по-ниски стойности. За 2012 г. се очаква ръст на рекламните инвестиции на годишна база в диапазона 3-5% в нетни стойности.
За пресата се наблюдава реален спад от 4%, а в нетни стойности показателите са доста аналогични – свиване с 3,6%. За първите месеци на тази година се наблюдава ръст от 5% , докато за списанията има спад с 15%. Рекламодателите вече „закономерно” изискват все по-високи отстъпки от предложените им, а медиите също „закономерно” им предоставят извънтарифни отстъпки и промо цени, както и безплатни публикации под формата на бонуси.
През 2011-та пресата запазва своя дял в общия рекламен микс от 14%, за разлика от видимия в периода 2007 - 2010 г. спад от 2 до 4% на година, сочат още данните на Пиеро-97.
Реалният спад в бюджетите за радио през 2011 в нетни стойности е със 7,2%. Въпреки отчетените по-ниски стойности на рекламните приходи радиопазарът продължава да държи стабилен дял от рекламния микс - между 7 и 8% в периода от 2007 г. досега.
В сектора на външната реклама се наблюдава спад на брутните рекламни бюджети с около 5%, а на нетните - с 21%, като има и спад в запълването на капацитета на различните съоръжения. Средно за 2011 г. капацитетът е бил запълнен на 63%.
За интернет рекламата през 2011 г. се наблюдава увеличение на брутните бюджети с 15%, а на нетна база ръстът е от около 11,4%.
Дигиталната реклама през 2011 г. достигна дял от почти 8% и в медийния микс изпревари радиорекламата. Интернет е единственият медиен канал с ръст през 2011 г. Водещите браншове в интернет рекламата са финансовите институции, телекомуникациите, автомобилите и свързаните с тях индустрии.
Според типовете онлайн кампании с най-голям дял е дисплейната реклама – повече от 80%, рекламата на клик е успяла да вземе само 10% дял. Най-голямата част от рекламните бюджети отиват за новинарските сайтове. Като цяло родният онлайн пазар е много динамичен и интересен. Окачва се настъпление на мобилната реклама, която ще развие своя потенциал, смятат още рекламистите.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева