IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Българският рекламен бранш очаква нетен ръст от 4% за 2012 г.

През 2011 г. дигиталната реклама достигна дял от почти 8% и в медийния микс изпревари радиорекламата

09:54 | 04.04.12 г.
Автор - снимка
Създател
Българският рекламен бранш очаква нетен ръст от 4% за 2012 г.

Годината ще бъде белязана от ръст за българския рекламен пазар в диапазона 3-4% в нетни стойности. Глобализацията ще окаже своето благоприятно влияние за този оптимистичен тренд.

Такава е прогнозата на председателя на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) Красимир Гергов, която той направи по време на откриването на шестнадесетия пореден форум на рекламния бранш AdForum 2012. Събитието на рекламистите отчита традиционно постиженията на индустрията и показва новата посока за търсенето на ефективна и успешна комуникация.

Според Гергов ръстът е обусловен и от няколкото планирани от държавата стратегически големи бюджети, сред които е предназначната за дигитализацията рекламна кампания в размер на 15 млн. лв. Около 10 млн. лв. от него ще бъдат изхарчени на пазара.

„Очакват се и няколко обществени поръчки, които по-сериозно ще повлияят на рекламата, особено в пресата. И всичко това на фона на задаващото се европейско първенство по футбол, което ще донесе рекламни инвестиции около 1 млн. лв.”, посочи още председателят на БАКА. 



Според изготвения от Гергов анализ телевизионната реклама е увеличила през 2011 г. своите брутни обеми с 8,4% , докато нетните спадат с 4,7%.

„Това означава, че телевизионни оператори са направили дъмпинг, който се изразява в една разлика от 13-14%. Не зная дали всички телевизии са го правили, но някои от тях със сигурност, след като виждаме такава голяма разлика между брутните и нетните обеми в сравнение с предишната година”, констатира Гергов.

При радиото не би могло да се даде точна картина на брутните приходи, но там нетните бюджети са намалели със 7,2%. При външната реклама също се наблюдава сериозен дъмпинг, защото там не само е намалял брутния обем, но и нетният пада с 21%.

„В интернет нещата са положителни отново в сравнение с останалите медии. Там нещата са регулирани. Увеличението на брутните обеми е с 16%, а на нетните съответно – с 11%.
 

Тенденциите на рекламния пазар

Според изследване на пазара през 2011 г. на Пиеро 97 – една от водещите агенции в България по обема на обслужваните рекламни бюджети и спектъра на медийните и комуникационни услуги, които предлага, нетните разходи за реклама на база глава от населението бележат силен спад, като достигат общо 43,90 лв.

Последна актуализация: 14:14 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още