Американският автомобилен концерн General Motors има намерение да спре платената си реклама във Facebook, пише Wall Street Journal.
Според публикацията маркетинг отделът на компанията е стигнал до извода, че рекламите почти не достигат до клиентите. Според списанието GM ще продължи да ползва безплатната си рекламна страница в социалната мрежа.
„Рекламата във Facebook е ефективна и важна“, заявява маркетинг директорът Джоел Иланик, без да потвърждава стопирането на рекламата.
Информацията за намерението на компанията идва в много неподходящ момент за Facebook – дни преди първоначалното публично предлагане на компанията.
General Motors е един от най-големите рекламодатели в САЩ. Най-големият автомобилен производител е третият по големина рекламодател в Щатите според данни на асоциацията на рекламните агенции. Годишният бюджет за рекламни на концерна е над 300 млн. долара.
В този смисъл подобна стъпка може да подаде сигнал и към други компании. Рекламата е най-важният източник за приходи на Facebook, а инвеститорите често реагират на подобни новини.
Много водещи компании се притесняват за ефективността на изразходваните средства за реклама във Facebook, пише Forbes, като припомня, че GM е една от големите компании, които обявиха своето фирмено присъствие в Google+.