IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Bertelsmann създава нов издателски гигант

Германският медиен концерн и британският издател Pearson сливат своите издателства за книги

11:18 | 29.10.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Със сделката пред Bertelsmann се откриват нови бизнес хоризонти. <em>Снимка: компанията</em></p>

Със сделката пред Bertelsmann се откриват нови бизнес хоризонти. Снимка: компанията

На международния пазар на книгите възниква нов гигант: най-голямата европейска медийна група Bertelsmann и британската издателска къща Pearson сливат своите книгоиздатели - Random House и Penguin Group. Bertelsmann ще държи 53 на сто от акциите, а Pearson - 47%, обявиха двете компании в понеделник, цитирани от Ройтерс. 

Двете страни очакват да приключат сделката до втората половина на 2013 г. след предоставянето на необходимите одобрения от регулаторните органи. Ръководител на новата компания ще бъде досегашният главен изпълнителен директор на Random House Маркус Доле, а главният изпълнителен директор на Penguin Джон Макинсън ще поеме поста на председател на Управителния съвет.

Новото име на компанията ще бъде Penguin Random House. Германската издателска група Random House, със седалище в Мюнхен, няма да е част от групата и остава част от Bertelsmann, стана ясно още днес. От друга страна новата издателска група ще включва всички бизнес единици на Random House и Penguin в САЩ, Канада, Великобритания, Австралия, Нова Зеландия, Индия и Южна Африка, както и дейността на Penguin в Китай и на Random House в Испания и Латинска Америка.

„С планираното сливане Bertelsmann и Pearson създават възможно най-добрите условия за бъдещето на своите световноизвестни издатели Random House и Penguin", каза шефът на Bertelsmann Томас Рабе. Така по-ефективно ще могат да се издават книги, както в традиционни, така и в дигитални формати. Рабе нарече сделката "крайъгълен камък" за Bertelsmann.

Изпълнителният директор на Pearson Марджъри Скардино заяви от своя страна, че заедно компаниите могат да се подготвят по-добре за цифровото бъдеще: „Заедно двете издателски групи ще бъдат в състояние да споделят много от разходите си, за да инвестират повече в своите целеви групи от автори и читатели - и да бъдат по-авантюристични в изпробването на нови модели в този вълнуващ, бързо променящ се свят на дигитални книги и цифрови читатели“.

Random House, с годишни приходи от продажби в размер над 1,7 млрд. евро, е продал през 2011 г. по собствени данни в света 500 млн. книги. Традиционният издател Penguin е реализирал през 2011 г. почти 1,3 млрд. евро като продажби и е най-известен със своите евтини класически меки корици. Въпреки сливането двете издателства ще запазят своята идентичност, се казва в съобщението за медиите.

За британския концерн Pearson стъпката е повратна точка. Обявената оставка на главния изпълнителен директор Марджъри Скардино към края на годината предизвика спекулации за новата стратегия на Pearson. Компанията постига три четвърти от продажбите си с учебници и други учебни материали. И Financial Times, който също принадлежи към издателя, в продължение на години е предмет на спекулации за продажба.

По собствени данни Bertelsmann е активна в около 50 страни по целия свят. Основната дейност на международната медийна компания е телевизионният бизнес с RTL Group, издателската дейност с Random House, издаването на списания с Gruner + Jahr и услуги. Компанията има повече от 100 000 служители и през фискалната 2011 г. отчита продажби в размер на 15,3 млрд. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:22 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още