IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

В акаунта на Burger King в Twitter се появи логото на McDonald's

Кошмарът на всеки PR-отдел – акаунтът в социалната мрежа бе откраднат

10:52 | 19.02.13 г.
Автор - снимка
Създател
В акаунта на Burger King в Twitter се появи логото на McDonald's

Фиаското се случи в понеделник сутринта в 11 часа местно време. Логото на Burger King в Twitter акаунта бе заменено от това на McDonald's с твърдението, че заради провал на Whopper, еквивалента на Burger King при Big Mac на McDonald's, веригата е била придобита.

След това в бърза последователност последваха съобщения, някои с расистко съдържание, а други – с обиди към служителите. След около един час компанията успява да отмени своя акаунт в Twitter.

Запитване по електронната поща до Twitter засега остава без отговор. Burger King се извини в  становище за обидните туитове. Компанията работела в тясно сътрудничество с Twitter, за да премахне акаунта окончателно от мрежата. Когато това се случва в късния следобед, логото на конкурентите вече е изчезнало, но фалшивите туитове все още се виждат.

Не за първи път корпоративни туитове остават извън контрол. Така например профилът в Twitter на блога за електроника Gizmodo бе превзет чрез хакнат акаунт на бивш служител. По-рано този месец Twitter дори трябваше да признае, че е станал жертва на кибератака. Около 250 хиляди пароли са били откраднати от сървърите на компанията.

Twitter пояснява, че общият брой на акаунтите в нея е над 250 млн. Но Twitter не е единствената социална медия, която е ставала жертва на хакери. От Dropbox през Sony до LinkedIn – списъкът е голям, а актуален в момента в Силициевата долина виц гласи: „Има само два вида корпоративни мрежи - такива, които са били хакнати, и такива, които не са забелязали все още това". Но опасността дебне дори в собствените компании.

В края на януари британският търговец на дребно на музика HMV съкрати 60 служители, някои от които са възприели това като възможност да изразят недоволството си директно чрез корпоративния Tweeter акаунт. Недоволството им доби кулминация с постинга: "Нашият маркетинг директор, той не е уволнен, пита как може да се изключи Twitter".  Едва ли има по-добър начин да се покаже безпомощността на отговорните за социалните медии мениджъри.

Но и в атаката на веригата за ресторанти не липсваха подигравателни подмятания. „Може ми някой трябва да каже на Burger King, че Whopper123 не е сигурна парола“, се шегува потребителят flibblesan. Но може би това не бе просто шега?

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:56 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още