Какво ще се случи, ако най-голямата компания за онлайн реклама в света може да намери начин да отиде отвъд показването на реклами? Какво ще стане, ако действително успее да накара хората да отидат в магазините?
Точно това е постигнала Google чрез Ingress, все още сравнително неизвестна онлайн игра, която изисква играчите да правят определени действия в реалния свят, за да могат да отбележат прогрес във виртуалното си представяне. Google пусна версия на играта за потребителите на iOS, насочвайки я към по-богатите и харчещите повече хора, които използват iPhone.
Подобно на потребителите на играта Геокешинг, която кара хората да откриват различни предмети в реалния свят, Ingress цели да накара играчите да станат от дивана и да се потопят в реалния свят, за да намират „портали“.
Портал може да бъде всичко – жп гара, пощенска кутия и дори магазин. Играта комбинира най-доброто от мултиплейър игрите с упражнения и отдих. Запалените играчи пък могат да се запознават с други хора през играта, пише Quartz.
Ingress е създадена от Niantic, старт-ъп на Google. Играта е пусната през 2012 г. като бета версия, достъпът до която става единствено чрез покани. Играта стана публична през октомври миналата година, но само за потребители на Android.
През това време е изтеглена повече от 5 млн. пъти, въпреки че се очакваше реалният брой на играчите да е много по-малък. Експертите в индустрията първоначално бяха объркани от мотивите на Google да пусне играта. Някои твърдят, че може би това е начин интернет гигантът да събира информация за реалните пътища, за да направи своите продукти, свързани с географски карти, още по-добри.
Но рекламните резултати също не са никак малки. Броят на играчите на Ingress е около 1 млн., а това е пренебрежимо малко в сравнение с публиката на рекламите в мрежата за търсене на Googlе. Въпреки това за рекламодателите е много по-добре потребителите директно да влязат в магазините им, отколкото да игнорират на мига рекламата им в интернет. Фармацевтичната верига Duane Reade в САЩ миналата година стана първата фирма, която се осмели да се рекламира по този начин в Ingress.
„През следващите дни във всеки свой магазин Duane Reade ще постави някакви предмети от играта, както и стикер отпред, за да обозначи участието си. След това играчите ще започнат да идват, ще намират предметите и ще сканират кодовете им (които могат да бъдат използвани само веднъж, но могат да бъдат споделяни с другите), за да отключат някой от инструментите или оръжията в играта“, пише The Verge по повод кампанията на аптеките.
Наскоро JCDeaux, един от най-големите рекламодатели в открити пространства в света, обедини сили с Ingress, за да превърне някои от своите дисплейни реклами в портали.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай