Китайският интернет гигант Tencent Holdings обяви, че нетната му печалба е нараснала с 22% през четвъртото тримесечие, подпомогната от стабилния бизнес с онлайн игри и скока в рекламните приходи, пише The Wall Street Journal.
Компанията посочва, че нетната ѝ печалба за тримесечието, завършило на 31 декември, се е увеличила до 7,16 млрд. юана (1,10 млрд. долара) от 5,86 млрд. юана година по-рано. Приходите пък са скочили с 45% до 30,44 млрд. юана от 20,98 млрд. юана през предходната година.
През тримесечието приходите на Tencent от онлайн игри са нараснали с 33% до 15,97 млрд. юана благодарение на силното търсене на мобилни игри. Но компанията отчита и по-голям растеж на своите приходи от онлайн реклама, които са се увеличили двойно спрямо година по-рано до 5,73 млрд. юана. Преди година те бяха 2,63 млрд. юана. Рекламните приходи на Tencent представляват 19% от общите ѝ приходи за тримесечието спрямо 13% година по-рано.
Tencent бележи успехи като най-голямата китайска компания за онлайн игри и като оператор на приложенията за комуникация WeChat и QQ. Докато пазарът на онлайн игри става все по-зрял след години на експлозивен растеж, компанията се опитва да създаде нов източник на растеж, като залага все повече на рекламата. Инвеститорите разчитат, че Tencent ще успее да изгради успешен рекламен бизнес, базирайки се на своите социални платформи.
Tencent, която пусна WeChat през 2011 г. и запази чат приложението без реклами няколко години, започна да експериментира с показването на рекламни банери през 2014 г. Миналата година тя започна да показва реклами и в подобната на Facebook секция Moments, в която потребителите виждат най-новото от своите приятели и техните снимки.
През февруари компанията отвори Moments в WeChat за всички рекламодатели, като позволи добавянето на онлайн реклами. По този начин тя направи крачка напред към създаването на една по-голяма рекламна платформа. Преди това WeChat работеше с няколко основни бранда и сключваше индивидуални сделки с тях.
Тъй като WeChat вече е широкоразпространена услуга в Китай, увеличаването на броя на потребителите вероятно ще бъде все по-трудна задача. През четвъртото тримесечие WeChat имаше 697 млн. активни потребители месечно, което е над отчетените 650 млн. през предходния период, сочат данни на компанията.


Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев