НАСА откри 9 планети с възможност за живот

Това е най-големият брой на екзопланети, които са откривани наведнъж

22:22 | 10.05.16 г. 9
	NASA Ames/N. Batalha and W. Stenzel</p>

NASA Ames/N. Batalha and W. Stenzel

Телескопът Kepler е открил повече от 100 планети с размерите на Земята, които обикалят около други звезди, съобщи американската космическа агенция НАСА във Вашингтон.

Kepler също така е открил девет малки планети в рамките на така наречената обитаема зона, където условията са благоприятни за наличието на вода в течно състояние и потенциален живот.

Разбира се, само по себе си това не означава наличието на условия за живот там -  напълно е възможно някои от тези планети постоянно са с една страна към звездите, което ги прави негодни за живот, а други може да се окажат газови гиганти...

Новите находки са част от каталог с 1284 нови планети, открити от телескопа, а откритието надхвърля двукратно предишния рекорд на открити с помощта на този телескоп планети, поясни главният учен на НАСА Елън Стофан. „Това ни дава надежди, че някога някъде там, навън, ще открием звезда, подобна на нашата Земя“.

„Това е най-големият брой на екзопланети, които са откривани наведнъж“, заяви главният автор на анализа Тимъти Мортън от  Princeton University по време на пресконференция в американската столица.

Учените от космическата агенция са обсъдили новите открития в телеконференция във вторник.

Телескопът Kepler, специално предназначен за търсене на екзопланети, беше пуснат е експлоатация през май 2009 г. Устройството постоянно наблюдава звездите в малка област от небето до съзвездието Лебед в търсене на планети, определяйки слабите колебания на яркостта на звездите, когато планетите преминават през определени места. През май 2013 г. телескопът бе изведен от експлоатация, но експертите намериха начин работата му да продължи в рамките на така наречената мисия К2.

Последна актуализация: 06:00 | 08.09.22 г.

Eon
Научна статия с иди0тски коментари. Класика в българското интернет пространство.
Императорът
"Разбира се, само по себе си това не означава наличието на условия за живот там - напълно е възможно някои от тези планети постоянно са с една страна към звездите, което ги прави негодни за живот, а други може да се окажат газови гиганти..."Аз мисля, трябва да се провери на място. Дъглас Адамс го е измислил. А натоварим талибанци, черни хора от Негрия, *** и т.н. на изследователско-завоевателски кораби и да ги изпратим към.
michaelis12
зомбират с такива новини както си посеят това ще пожънат....
bgMan
Не бе пич.Като някое зомби си.Не се ли усещаш?
michaelis12
е кво да не би китайци, руснаци, иракчани, индийци или па сирийци да си праат военни бази у вас и да разтурят къщите на хората ммм ?!? Какво Ода за "безсмъртните подвизи" на Сашш ли да изпея, че разтурят всичко и навсякъде ?!? Спя да по 8ч. на ден, ако на тебе ти плащат тука на мене не иначе до са да съм милионер .... :))
bgMan
Ти квото и да стане все сашшш са ти в устата.Не спиш ли, не ядеш ли, не ходиш ли на почивка, кога работиш?Или просто от това живееш - да плюеш срещу заплащане.
michaelis12