През 2016 г. 10,5% от предприятията в България (с 10 и повече заети лица) продават своите продукти и услуги онлайн, а реализираният оборот от електронна търговия възлиза на 5,4% от общия им оборот, сочат данни на Националния статистически институт (НСИ), публикувани днес.
По-голямата част от предприятията, които продават чрез интернет, осъществяват онлайн продажби чрез собствен уебсайт, интернет магазин или уебприложение (88,6%), а 26,9% използват платформи за електронна търговия като eBay, Amazon, Booking.com, eMAG.
Най-много продажби са осъществени към клиенти от България (95,4%), но немалко предприятия предлагат своите продукти и услуги на клиенти от други европейски държави (34,5%) или от други страни извън Европейския съюз (ЕС) (19%).
Най-активни при използването на електронна търговия са големите предприятия, 22% от които извършват покупки по интернет, а 18,5% продават стоки или услуги онлайн.
Използване на социални медии
През 2017 г. 34,4% от предприятията използват различни видове социални медии, за да развиват дейността си и да разширяват своето интернет присъствие. Най-популярни са социалните мрежи (Facebook, LinkedIn, Xing, Google+, DotBulgaria и т.н.), в които 47,5% от предприятията с 250 и повече заети лица поддържат свой профил.
Големите компании са най-активни и при използването на уебсайтове за споделяне на мултимедия (VBox7, YouTube, Instagram, Flickr, SlideShare и т.н.) с дял от 20%, докато при малките предприятия с 10 - 49 заети лица относителният дял е едва 6,7%.
Основните цели, за които предприятията използват социални медии, са подобряване на имиджа на предприятието или на пазарния продукт - например реклама, промоции (71,7%), получаване и отговаряне на мнения, отзиви, въпроси от клиенти (61,2%) и сътрудничество с бизнес партньори или други организации (36,7%). Най-малък е делът на
предприятията, които включват своите клиенти в разработването или обновяването на стоките или услугите (17,3%).
Използване на „облачни“ технологии
През 2017 г. 8% от предприятията се възползват от предимствата на „облачните“ технологии, за да оптимизират бизнес процесите си, като основни потребители са големите предприятия с повече от 250 заети лица (28,6%). Основните цели, за които предприятията използват облачните решения, са поддръжка на електронна поща (72,7%), съхранение на файлове (67,6%) и хостинг на база данни (57%).


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“