Siemens обяви, че очаква „дори по-силно влияние“ от коронавирусната пандемия в задаващите се седмици, след като се отказа от прогнозата си за 2020 г. и отчете 18% понижение на индустриалната печалба за второто си тримесечие, предава Ройтерс.
Компанията, която произвежда редица стоки и услуги - от влакове до софтуер, заяви, че вече очаква „умерен спад“ на сравнимите годишни приходи. Преди това тя очакваше умерен растеж.
Звеното за автоматика към основния ѝ завод и бизнеса с умна инфраструктура могат да бъдат най-тежко засегнати, твърди компанията.
Siemens посочва, че през второто тримесечие всичките ѝ операции са пострадали от пандемията на Covid-19, а нетната печалба е спаднала 64 на сто до 652 млн. евро.
Поръчките към групата са се свили с 8% до 15,15 млрд. евро, докато коригираната оперативна печалба на индустриалния бизнес се е понижила с 18% до 1,59 млрд. евро.
Приходите са без изменение на ниво от 14,23 млрд. евро, след като повишенията в Siemens Healthineers и звеното за влакове компенсираха спада в подразделението Digital Industries.
Данните не включват Siemens Gas and Power и Siemens Gamesa Renewable Energy, които бяха отделени в нова компания, наречена Siemens Energy.
През първото тримесечие преустановените операции отчетоха 317 млн. евро загуба, под печалбата от 205 млн. евро година по-рано.
Главният изпълнителен директор Джо Кeзер, който ще се оттегли от поста до началото на следващата година и ще стане председател на Siemens Energy, описа представянето на групата като добро предвид сериозните обстоятелства.
Siemens също така планира да отдели и листне звеното си Flender, което има годишни приходи от продажби в размер на около 2 млрд. евро. Акционерите ще гласуват плана на следващата годишна среща през февруари 2021 г.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.