Акциите на китайския интернет гигант Tencent за кратко удариха нов връх в сряда, влизайки в надпревара с конкурента Alibaba за титлата най-голяма азиатска компания по пазарна капитализация, пише CNBC.
По време на ранната търговия в сряда сутринта книжата на Tencent поскъпнаха до над 500 хонконгски долара за акция, с което надминаха предишния си рекорден връх от 498,60 хонконгски долара. След това загубиха от ръста и се търгуваха с 0,76% надолу в следобедните часове. Междувременно листнатите в Хонконг акции на Alibaba повишиха стойността си с 1,3%.
По време на пика на цената на предлаганите в Хонконг книжа на двете компании, Tencent и Alibaba постигнаха пазарна капитализация от 4,82 трлн. хонконгски долара (приблизително 621,92 млрд. долара). Това сочат изчисления на CNBC.
Силата на рекламния бизнес на Tencent
И все пак Tencent може да се радва на последващи скокове. Във вторник анализатори от Bernstein повишиха очакваната цена до 570 хонконгски долара за акция, което представлява повишение с близо 13 на сто от пика на цената в сряда. Междувременно Nomura очаква сумата да е 531 хонконгски долара за акция, или с 5% нагоре.
„Скорошните срещи успокоиха инвеститорите, че рекламният бизнес на Tencent се представя по-добре от очакваното“, коментира Нийл Кемплинг, ръководител технологии, медии и телекомуникации в Mirabaud Securities.
„Смятаме, че мнозина мислеха, че ByteDance ще открадне пазарен дял от Tencent, а това просто не се случва“, допълва той, визирайки китайския технологичен еднорог, който стои зад популярната социална мрежа TikTok.
„Възможно е да има две големи компании за дигитална реклама в Китай (както Facebook и Google доминират заедно на Запад), а дигиталните икономии от мащаба на Tencent са трудни да бъдат повторени или надминати“, коментира Кемплинг.
Когато обявиха повишението, анализаторите от Bernstein се позоваваха на „по-оптимистичните очаквания за рекламата, както и за гейминга“.
„Смятаме, че Tencent достигна повратна точка в рекламата, след като технологията ѝ се подобри, докато растежът на ByteDance се забавя, което позволява на Tencent да привлече допълнителен пазарен дял“, допълват анализаторите. Оценката на Nomura също е в този дух“ „Вярваме, че рекламите на Tencent трябва да се представят по-добре от тези на повечето конкуренти, тъй като платформата WeChat е високо ценена от рекламодателите“.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин