Бизнесът на DoorDash бележи напредък по време на коронавирусната пандемия, която накара семейства от целите Съединени щати да се обърнат към услугите на компанията за доставка на храни за вкъщи, благодарение на което тя отне от пазарния дял на конкуренти като Grubhub и Uber Technologies, пише Wall Street Journal.
В първия си финансов отчет след първичното си публично предлагане осем годишната компания от Сан Франциско обяви, че е генерирала 970 млн. долара за последното тримесечие на 2020 г., над сумата от близо 300 млн. долара за същия период на 2019 г. Но главоломният растеж е към края си, тъй като ваксинационната кампания обхваща цялата страна, а икономиката се насочва към възстановяване, ето защо DoorDash прогнозира голямо забавяне на ръста на нови поръчки на храна за 2021 г.
По-слабата прогноза, комбинирана с по-голямата от очакваното загуба за тримесечието и нарастващите разходи, свързани с регулацията, доведоха до понижение на стойността на акциите на компанията с над 10% по време на следборсовата търговия.
DoorDash твърди, че очаква общите ѝ поръчки за тази година да са между 30 и 33 млрд. Долара, което представлява близо 33% ръст спрямо 2020 г. Това е по-скромен темп на растеж спрямо трицифрения такъв през последните тримесечия. Анализатори очакват приходите на DoorDash да са същите или дори по-ниски през първите три тримесечия на годината в сравнение с 2020 г.
И все пак главният изпълнителен директор на компанията Тони Сю заяви, че има признаци, че много от новите потребители ще продължат да използват платформата много повече, от колкото преди пандемията. Сю посочва Австралия като пример за страна, в която потребителите са се насочили към поръчки в началото на пандемията и са продължили да използват сходни услуги в изненадващо големи мащаби след падането на ограниченията.
DoorDash е държала най-голям дял от американския пазар на доставки на храна според компанията за пазарни проучвания Edison Trends. Фирмата е увеличила дела си с 18 процентни пункта спрямо година по-рано до 53%.
Бързият ѝ растеж направи акциите ѝ особено популярни сред инвеститорите. Въпреки че е отчела само едно тримесечие с печалба в историята си, към четвъртък пазарната ѝ капитализация беше над 53 млрд. долара, което я прави по-високо оценена от Chipotle Mexican Grill и Domino’s Pizza взети заедно.
DoorDash, която беше оценена на над 16 млрд. долара в частен кръг на финансиране преди по-малко от 9 месеца, а след това цената на акциите ѝ скочи с над 60% от тази по време на IPO-то ѝ към приключването на сесията в четвъртък.


Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век