Най-големите онлайн търсачки – Google и Bing (на Microsoft), се изтъкват като неутрален източник на информация. Но с изострянето на конкуренцията между интернет компаниите, Google и Microsoft разчитат все повече на своите търсачки да подпомогнат стратегията им за навлизане в сегмента на развлекателно съдържание.
През юни Microsoft пусна ново приложение към търсачката си, което позволява да се слушат онлайн цели песни от музикалния магазин Zune, както и да се следят новините около даден изпълнител, албум и песен, пише Ройтерс.
Google създаде подобна услуга през миналата година, а сега работи върху софтуер за теглене на музика от интернет, който ще бъде обвързан с търсачката на компанията и с мобилната операционна система Android.
Като се има предвид големият брой на запитванията, свързани с развлечения, решението на Google и Bing да навлязат на музикалния пазар е въпрос на време. Според Microsoft 10% от всички заявки за търсене в интернет са свързани с развлечения, като текстовете на песни представляват 70% от тези търсения.
С подобренията в търсачката си Microsoft се надява да се превърне в по-добрата търсачка в сегмента на развлеченията от Google и Yahoo. Това обаче може да се промени, след като Google пусне по-късно през тази година своята услуга за теглене на музика, която ще бъде свързана с търсачката на компанията.
В момента голяма част от търсенията в Google, свързани с музика, водят към MySpace или Twitter. Засега не е ясно какво точно планират от компанията, като според анализатори е възможно Google да създаде собствен онлайн музикален магазин още през тази есен.
Промените може да се окажат благоприятни за продуцентските компании, защото ще се намали броят на линковете, които водят към сайтове, нарушаващи авторски права.
Наскоро няколко издателски компании настояха Google да премахне всички пиратски връзки в резултатите от запитванията в онлайн търсачката. В случай че Google се съобрази, почти със сигурност ще се стигне до наплив от заявки от други компании в развлекателния сектор. Наскоро Google се размина с дело за 1 млрд. долара от Viacom, насочено срещу YouTube, който бе обвинен в нарушаване на авторски права.
Желанието на търсачките да пробият на пазара на музика ще бъде затруднено от доминиращата роля на онлайн магазина на Apple, който държи 70% от продажбите на дигитална музика в САЩ. Засега Apple все още няма присъствие на пазара на онлайн търсене на музика.
При всички положения се очертава, че успешното обвързване на онлайн базиран софтуер за музикални услуги с онлайн система за търсене и препращане към мобилни телефони ще бъде новото бойно поле между интернет компаниите в близкото бъдеще заради потенциалa за реклама, който се създава.


Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства
Първата дама на САЩ запали светлините на коледното дърво край Белия дом
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса