Изпращането на съобщения, писането на коментари и блогове, както и споделянето, вече поглъщат 22% от цялото време, което потребителите прекарват в интернет всеки месец. Това показа последното проучване на най-голямата компания за изследване на медийните потребители Nielsen, цитирано от New York Times.
От статистиката на Nielsen става ясно, че хората отделят една минута на всеки четири и половина минути от времето си онлайн за социални мрежи или блогове. През април потребителите са прекарали общо 110 млрд. минути в социални уебсайтове и блогове.
Проучването показва още, че това е първият месец, когато социални мрежи и блогове са посетени от три четвърти от онлайн потребителите в световен мащаб при всяка тяхна визита в интернет. Делът им е с 24 на сто повече в сравнение с миналогодишните нива.
През април на един онлайн потребител средно се падат по 6 часа в социалните сайтове, което е близо 2 пъти повече спрямо миналогодишните нива.
Най-популярните социални онлайн брандове са Facebook и YouTube. В Бразилия списъкът включва и Orkut, уебсайтът за социални контакти, който е собственост на Google.
През миналата седмица друга компания за онлайн проучвания – comScore, съобщи, че през май в YouTube са били изгледани 13 млрд. видеоклипа. По данни на Facebook регистрираните потребители на мрежата гледат по 2 млрд. видео клипа всеки месец.
Докладът на Nielsen показва, че Facebook е лидер по увеличение на времето, прекарано онлайн. Неговите близо 500 млн. потребители отделят всеки месец по шест часа от времето си за социалната мрежа. Освен това Facebook е най-популярният сайт за социални контакти в Италия. Две трети от италианските потребители на уебсайта го посещават всеки месец.
Бразилия на свой ред се очертава като страната, в която социалните сайтове се използват най-активно. Около 86% от интернет потребителите в страната отделят средно по пет часа месечно на социални мрежи. В Австралия за тази цел се отделят близо 7 часа и половина от над 70% от онлайн потребителите.
Google остава уебстраницата с най-много посещения. Според Nielsen 82% от интернет потребителите в целия свят посещават сайта всеки месец и да прекарват средно по една минута и 20 секунди в навигация и търсене.
Други сайтове, които влизат в Топ 10 на най-посещаваните в глобалната мрежа, са MSN, Bing, Yahoo, AOL, eBay и Apple.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони