Баща й не изпълни желанието й. И затова младата китайка се обърна чрез интернет към милиони нейни сънародници с едно малко неприлично предложение: "Има ли някой, който иска да ми подари iPhone 4?", пита тя, поставяйки своя снимка и телефонен номер. "Ще ти дам в замяна моята девственост".
Но това не е изключение. Един 17-годишен студент от провинцията Анхуй продаде част от тялото си за iPad 2. Тийнейджърът реагира на обява в интернет, която предлага 20 000 юана, около 2100 евро, за всеки, който се лиши от единия си бъбрек. Възможността да се сдобие с най-новата играчка от дома на Apple е толкова съблазнителна, че младежът се решава на сделката, без дори да каже на родителите си. Майката разбира за договорката твърде късно, а опитът й да обвини болницата в съучастничество, не е сполучлив.
Китай е изпаднал в истинска мания по Apple, пише Süddeutsche Zeitung. Независимо дали става дума за телефони или за таблети с нагризаната ябълка "хората ползват продуктите им, за да се изтъкнат чрез тях", казва професорът по икономика Уанг Хао от Университета в Пекин. И цитира един неписан закон: "ако не притежаваш iPhone, по-добре не се появявай по улиците".
Apple успя да събуди на най-бързорастящия пазар в света идолопоклонничество, което никой друг конкурент не може да има. iPhone и iPad се считат за символ на обществен статут. Който притежава такова устройство, може да претендира, че е постигнал поне малко благосъстояние. И че е от печелившите в страната.
Целевата група на Apple са 50 млн. китайци, които печелят поне по 20 000 долара годишно. "В Китай важното е материалното. То е много по-важно от всичко останало", казва и социалният изследовател Динг Донг. Социалните ценности вече не играят никаква роля в страната. Това е онова невежество, което най-добре обяснява как щатският концерн успя да преодолее толкова лесно няколкото скандала с най-големия си доставчик Foxconn, без да пострадат продажбите му.
В началото една серия от самоубийства на повече от дузина служители се погрижи за негативни заглавия в пресата и дискусия за нечовешките условия във фабриките. След това няколко други служителя заболяват от тежка болест, защото при производството на iPhone вдишват отровен дим. И в двата случая шефът на Apple Стив Джобс дава половинчати обяснения. Въпреки това китайските клиенти буквално щурмуват магазините с нахапаните ябълки. "Клиентите не се интересуват от мъртвите във Foxconn", казва професор Уанг. И когато преди няколко седмици беше регистрирано 17-тото самоубийство във Foxconn, това не направи впечатление на никого.
Наистина, iPhone и iPad се произвеждат и в Китай. Въпреки това местното им производство не е достатъчно, за да задоволи по легален път търсенето. "Хората се страхуват от това снабдяването да не е твърде малко", казва Уанг. Пред магазин на Apple в пекинския квартал Санлитун се стига дори до бой. Черноборсаджии купуват по десетина устройства наведнъж, за да ги продават след това извън магазина с голяма надценка. В резултат се стига до спор с клиентите, а Apple усилва охраната пред обекта си и осигурява нов подход към входа.
И все пак Apple има какво още да спечели в азиатската страна. Възторгът от електронните устройства не стихва, а от китайския пазар за мобилни телефони, музикални устройства или компютри компанията на Стив Джобс държи едва 5%.
Едва 2% от целия си оборот Apple прави в Китай. Според очаквания на пазарни анализатори тази цифра ще скочи три пъти през следващите пет години - до 10%. Дотогава в китайските магазини ще се продават между 4 и 5 млн. устройства iPhone на година.
В момента компанията се е захванала да осигури нужната за това инфраструктура. До следващата година в Китай трябва да има 25 магазина на Apple, в момента са само четири. Най-големият от тях се намира в Шанхай и има 175 служители. Мрежата от дилъри, които имат правото да продават продукти на компанията, нарасна до 2000 през миналата година.
Черният пазар също расте с бързи темпове. Ежегодно в страната нелегално се внасят милиони продукти с марката Apple. В края на миналата година на границата между Шънджън и Хонконг бяха арестувани 14 жени, които се опитали да вкарат нелегално в страната общо 88 iPad-a и 340 iPhone. Една от дамите била пришила 65 мобилни телефона в долната част на роклята си.


Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
преди 14 години Te Епъл да пуснат това пък:http://***.reader.bg/useful/item/207.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Еми фетишизма не е от вчера и няма да изчезне скоро. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Apple като символ на консуматорство и загубени ценности. Не само в България неуките младежи мечтаят за iPhone и BMW. А уж щяхме да оставяме консуматорската култура в 20 век. отговор Сигнализирай за неуместен коментар