IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как Deloitte си представя технологичната 2012 г.

Инвестицията в електроника може да се превърне в нов символ на статус за потребителите с по-ограничени бюджети

16:34 | 19.01.12 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Смартфоните и таблетите ще останат сред предпочитаните покупки и през 2012 г. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Смартфоните и таблетите ще останат сред предпочитаните покупки и през 2012 г. Снимка: Ройтерс

Проучването на пазара е във вашите глави: рентгенови апарати и медии

Рекламната индустрия все повече ще използва мозъците ни през 2012 г., тъй като се наблюдава увеличаване на употребата на ядрено магнитния резонанс. Подобно на по-големите и по-скъпи скенери за ядрено-магнитен резонанс, които се използват в сектора на медицината, магнитните анализи могат да демонстрират, че дейността в определени дялове на  мозъка е свързана със специфични емоции и видове мислене.

Въпреки че методът, известен като невро-маркетинг е доста оспорван, той вече започна да се използва от някои производители на хранителни продукти и да променя опаковките и дори вкуса на продуктите в резултат на проучванията, проведени с тази техника. Методът е бил използван, за да се определи, че при хората, които са най-активни в социалните мрежи, дяловете на мозъка, отговарящи за общителността са по-развити.

Много е вероятно магнитният резонанс да се превърне в ключов инструмент за рекламодателите през 2012 г., но най-добре би работил като част от пакет заедно с по-традиционните маркетингови техники. Препоръчително е за компаниите да бъдат информирани и да проучат този нов прозорец на човешкия мозък, но също така да не забравят, че това може да бъде един доста мъглив прозорец.

Печалби от социални игри

С разрастването на социалните мрежи и популярността на социалните игри през 2010 г. и 2011 г. техният финансов потенциал привлече вниманието на обществеността. Въпреки това тези компании имат нужда да се развиват и в други посоки, освен във "freemium" модела, който първоначално успя да ги привлече в светлините на прожектора. Те биха могли да получат и по-голям дял от глобалния пазар, възлизащ на 63 млрд. долара, в сравнение с тазгодишните 2%. За някои разработчици ръстът вече започна да забавя темпото си, а през последните две години цялата общност на социалните геймъри забуксува. 

През 2012 г. се очаква ръстът на приходите в целия под-сектор да намалее до под 20%, което може да принуди разработчиците, освен в продажбите на виртуални стоки през социални мрежи, да се фокусират и върху възможностите на рекламата или въвеждането на предварителни такси за ползване. Възможно е да се приложат бизнес моделите от индустрията на по-традиционните игри или дори да се развие франчайз моделът.

Посредници с онлайн ваучери: от новост в знаменитост

Секторът с онлайн ваучерите се разви с доста бързи темпове и през 2011 г. от новост се превърна в знаменитост. През 2012 година най-вероятно ще се установи в ниша, която въпреки, че е малка успява да генерира приходи от милиарди долари. Бързата еволюция на сектора означава, че стотици фирми ще изчезнат през 2012 г., тъй като конкуренцията продължава да расте, а маржовете да намаляват. Очаква се умерено намаляване на броя на потребителите на онлайн ваучери.

Посредниците, които стоят между потребителите и търговците на дребно, ще продължат да генерират обороти от милиарди долари, но ще трябва да повишат качеството и разнообразието на предлаганите оферти. Вероятно посредниците ще трябва да приемат по-ниски комисионни за продажбите на ваучерите, които понякога надхвърлят и 50%, с цел да привлекат повече търговци на дребно като клиенти. Добре е да се опитат да изместят фокуса от отстъпката от обем към качеството, полезността или дори изключителността на продукта, за да може да се промени начинът, по който се възприема тази услуга.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:12 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още