IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как iPhone завладя пазара на мобилни устройства в Япония?

Телефонът на Аpple се превърна в моден аксесоар за японките и поведе по продажби в страната през 2012 г.

11:22 | 09.05.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Въпреки усилията на японските производители на телефони iPhone остава първенец по продажби за 2012 г. в страната.&nbsp;<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Въпреки усилията на японските производители на телефони iPhone остава първенец по продажби за 2012 г. в страната. Снимка: Ройтерс

Японците използваха телефоните си, за да гледат телевизия, да откриват местонахождението си с GPS, да свалят музика, да правят кратки филмчета и да проверяват електронните си пощи години преди потребителите в Америка да започнат да правят това.

Хората в Япония имаха и телефони с чувствителен на докосвания екран осем години преди първият iPhone да бъде представен на света. Те използваха устройства, като Pioneer J-PE01 например.

Въпреки това няма повод за изненада, че iPhone бе първенецът по продажби в азиатската страна през миналата 2012 г., пише CNN.

След повече от десетилетие отхвърляне на „западните“ телефони, потребителите в страната се поддадоха на чуждестранните мобилни устройства.

Да вземем например NEC – някога една от най-големите IT компании в световен мащаб. Днес анализаторите са убедени, че фирмата не може повече да се съревновава с Apple и корейския Samsung. NEC изтърпя две години на поредни загуби, акциите отбелязаха спад от 90% само за десетилетие, а покрай всичко това ѝ се наложи да оптимизира рязко персонала си и освободи над 10 хил. души.

Какво се случи? Японският „гуру“ на мобилните технологии Нобуюки Хайаши (Nobuyuki Hayashi) вярва, че има три основни причини, довели до внезапната любов на японците към устройства, създадени отвъд родината им.

"Първо, трябва да разберете каква колосална промяна настъпи в японските жени с появата на iPhone на пазара. Конкретното устройство бързо стана любимец на нежния пол, който превърна телефона в моден аксесоар с всичките панели, чантички, калъфи и други притурки, които се предлагат на пазара.

Преди индустрията в Япония произвеждаше красиви на външен вид телефони, какъвто е и iPhone. Някогашният популярен Infobar candy bar телефон дори си спечели признанието в световни конкурси за дизайн. "Но лудостта по джаджата на Apple надделя", коментира той.

Според IDC Япония iPhone води по продажби в страната през 2012 г. Когато той стъпи на пазара на острова водещите „умове“ на индустрията твърдяха, че ще се провали. Сега Apple държи 15% пазарен дял, доста пред японските Sharp и Fujitsu, които заедно „се радват“ на близо 14% от пазара, показват последни данни на IDC.

Водещият мобилен оператор в Япония NTT Docomo, който не продава и не поддържа iPhone, отвръща на удъра, като промотира смартфони от серията Galaxy на Samsung.

Но това няма да помогне на опитите Apple да бъде победен в борбата за надмощие на конкретния пазар.

„Телефоните на Nokia и Samsung са изградени и настроени така, че да отговарят на изискванията на мобилните оператори в Япония, както и на потребителите. Единствено iPhone се продава без допълнителни настройки и добавки – точно както е „излязъл“ от производителя“, обяснява подробно втората причина Хайаши.

Той допълва, че предварителните настройки на телефоните, които работят на Android, са твърде сложни, а някои от тях с времето няма да успеят на отговарят на променливите изисквания на мобилния пазар.

Трето, софтуерът, който японците добавяли към чуждестранните телефони, който може да бъде видян и върху устройствата на японски брандове, не може да се свърже и да комуникира с този на Apple, както и с този на Samsung.

“Както Стив Джобс някога каза, „най-голямата грешка на японските производители е, че все още не са осъзнали колко важен е станал софтуерът. По-голямата част от ръководствата на японските производители на потребителска техника са хардуерни инженери, които не разбират значението и важността на софтуера“, допълви той.

Все пак все още „има светлина в тунела“ за японските компании и тя е в изграждането на части за родните производители на мобилни устройства, както и за световните им конкуренти.

Japan Inc. може да се е провалила в опитите си да създаде телефон, който да завладее света със своята уникалност, но пък производителите на електроника в страната все още правят приблизително 50% от частите за всички смартфони, а в това число влиза и iPhone.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:26 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още