Samsung Electronics ще похарчи около 14 млрд. долара за реклама и маркетинг през тази година, но не е сигурно дали ще получи желаното срещу тази сума. За сравнение - сумата е по-голяма от БВП на Исландия и се равнява на около една трета от годишното икономическо постижение на България.
Разходите са за телевизионни реклами, реклами в киното, билбордове, както и за реклами по време на спортни и културни събития на най-различни места - от Операта в Сидни до Radio City Music Hall в Ню Йорк, предава Ройтерс. Google обаче похарчи по-малко, когато купи Motorola Mobility, припомня агенцията.
Samsung, чиято пазарна капитализация се равнява на 277 млрд. долара, никога не е крила, че води толкова агресивна маркетингова и рекламна кампания, тъй като се стреми да направи марката „препоръчителна“, каквато е Apple. Но сумите, които влага, невинаги ѝ се отплащат по желания от нея начин.
Миналия месец Samsung спонсорира финала на конкурс за късометражни филми в Сидни. Компанията обаче получи лоши отзиви за грубото позициониране на продуктите от серията си в клиповете, показващи какво се случва зад кулисите. Във Великобритания пък потребителите на популярното телевизионно шоу X Factor също се възмущават от прекалената реклама на Samsung.
„Това конкурс за музикални таланти ли е или е удължена реклама на Samsung”, пита Раян Браун, обикновен потребител на Twitter.
По-рано тази година рекламата по повод на най-новия Galaxy смартфон в Ню Йорк беше обявено за сексистка. Причината е, че показва смеещи се жени, които си говорят за бижута и лак за нокти, докато мъжете обсъждат новия телефон, новия хладилник и новата миялна машина на Samsung.
Според Оу Сук-Юнг, професор в бизнес училището на Националния университет в Сеул, Samsung се фокусира прекалено много върху имиджа, който иска да има – иновативна компания, спечелила си челни позиции на пазара. Въпреки това тя не успява да преодолее пропастта между стремежите си и това как потребителите действително реагират на подобен тип кампания.
Samsung харчи 5,4% от годишните си приходи за реклама и промотиране. Сумата е много по-голяма от тези, които харчат останалите фирми, които влизат в Топ 20 по продажби. За сравнение - Apple дава само 0,6 на сто, докато General Motors – 3,5%.
„Когато брандът ти все още не разполага с ясна идентичност, какъвто е случаят със Samsung, да продължаваш да харчиш е може би най-добрата стратегия. Но поддържането на маркетинговите разходи на това ниво в дългосрочен план няма да донесе много повече ползи. Никой не може да победи Samsung по рекламно присъствие, но аз се съмнявам дали тази инвестиция е ефективна“, коментира Мун Джи-хун, шеф на корейската компания за консултиране на брандове Interbrand.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
преди 11 години Добре казано 2. До 1- карам Ауди, карал съм Хонда и Опел, но следващата ми кола ще е корейска. Имам айфон, но следващият смартфон ще е от Самсунг.Що се касае за бялата техника и ТВ там нямам мнение. И още веднъж -2 + отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години По-добре скучен и безличен, отколкото противен сноб! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Никаква реклама не може да ме накара да си купя и игла от Самсунг.Трябва да си мега безличен, адски сив и скучен по рождение за да им ползваш скапаните продукти отговор Сигнализирай за неуместен коментар