IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Америка не обича футбола, но гледа световното в Бразилия

Срещата между САЩ и Гана е била наблюдавана от 11 милиона души, но те едва ли ще се сетят отново за футбол в следващите 4 години, смятат експерти

10:23 | 29.06.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Американски фенки наблюдават срещата с Гана в Бразилия, Снимка: <em>Ройтерс</em></p>

Американски фенки наблюдават срещата с Гана в Бразилия, Снимка: Ройтерс

Сърцатата игра на футболистите на националния отбор по футбол на САЩ е привлякла рекорден зрителски интерес. Първият мач на тима от Северна Америка срещу отбора на Гана, който янките спечелиха, е бил най-гледаният футболен мач, излъчван по американската телевизия ESPN. Разбира се, тук не се имат предвид срещите по американски футбол, които са изключително популярни в Щатите.

Обича ли Америка футбола, известен там като “soccer”?

Според Quartz.com отговорът е “не”. Изданието пише, че до момента няма достатъчно доказателства, че зрителите, които се вълнуват от световното първенство в Бразилия, ще продължат да гледат футболни срещи и след като то свърши. Засега футболът няма шанс да се превърне в любим спорт в Щатите, където властват американския футбол и бейзбола. Световното първенство по футбол е по-скоро като лятна олимпиада за американците, смятат анализатори.

Въпреки това рейтинговите агенции отбелязват значителен ръст в зрителския интерес спрямо световното в Германия през 2006 г. За да си направим правилна съпоставка на количеството зрители, наблюдавали срещата между САЩ и Гана (11 милиона), трябва да го сравним с интереса към Националната футболна лига по американски футбол, срещите от която са били наблюдавани от 108.7 милиона души, като средния брой на зрителите за една среща е бил 17.4 милиона. От друга страна Статистиката сочи, че Олимпиадата в Лондон е била гледана от 33.6 милиона зрители.

Не е изключено тази информация да провокира оптимисти, които ще кажат, че soccer-ът e горе-долу толкова популярен в Америка, колкото и американският футбол. Песимистите, от друга страна, ще контрират, че в промеждутъка между две световни първенства никой отвъд Океана не се сеща за тази игра.

Но все пак има и добри новини за инвеститорите в шампионата по футбол MLS в Щатите. В последните няколко години средната посещаемост на стадионите отбелязва солиден ръст. Телевизиите също обичат играта, тъй като тя е наблюдавана от по-млади хора, испанската общност в САЩ расте, а телевизионните права са в пъти по-евтини от тези за шампионата по американски футбол - NFL, или баскетбол - NBA.

Проблемът е, че изглежда никой не гледа soccer извън стадионите. Местната телевизия NBC например излъчва мачове от Висшата лига на Англия, които обаче не привличат достатъчно американци.

Според статистиката финалите на MLS са били наблюдавани от 1.4 милиона зрители през 1996 г., а през 2013 г. броят им се е сринал до едва 500 000.

През 2012 г. 32 милиона американци са гледали как Юсеин Болт печели в Лондон. Но не защото леката атлетика е толкова интересна и вълнуваща за американския зрител, а защото Олимпиадата се провежда веднъж на четири години и човек има рядката възможност да се наслади на отбрани таланти. През останалото време американците залагат на любимите си спортове – американски футбол и бейзбол.

Според анализаторите световното първенство по футбол се възприема като олимпиада, но само с един спорт. Именно това въвлича милиони зрители в нещо, което иначе не ги интересува. За съжаление на американските фенове на soccer-а, голяма част от хората, наблюдавали с такъв интерес срещите на американския отбор в Бразилия, няма да се сетят за този спорт между август и 2018, когато ще се проведе следващият най-голям футболен форум.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:50 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 1
hex
преди 9 години
Да, да, ама не! Изменената демографска картина и там налага промяна във вкусовете на публиката. Повече латиноси - повече футбол! Основният проблем обаче е друг - рекламите. Не могат да напълнят с реклами един футболен мач така, както го правят с хокеен или баскетболен. Затова се опитват да обяснят на хората, че гроздето е кисело.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още