Малко преди голямото първично публично предлагане основателите на една китайска технологична компания обявиха единодушно на пресконференция в Хонконг, че тя - Xiaomi, е много далеч от това да е просто производител на смартфони и няма друга като нея, пише Quartz.
Компанията ще започне да приема поръчки от институционални инвеститори в понеделник (25 юни) и ще стартира търговията с акции на 9 юли. Ще бъдат предложени около 2,2 млрд. акции, оценени на 17-22 хонконгски долара (2,1-2,8 щатски долара), а фирмата се надява да набере до 6 млрд. долара чрез IPO-то. Цените водят до обща оценка на компанията между 54 и 70 млрд. долара.
Джеймс Парадайз, един от президентите на Goldmans Sachs за Азиатско-тихоокеанския регион, спонсор на IPO-то, описа Xiaomi като “нов вид”. В 30-минутната презентация на нейния главен изпълнителен директор Лей Дзюн беше включен слайд, който твърди, че Xiaomi има бизнес модел, разчитащ на три неща. Xiaomi наистина е три компании в едно, допълниха другите директори по-късно.
“Не трябва да мислите за Xiaomi като за хардуерна компания, или за интернет компания, или пък за фирма за електронна търговия. Ние сме рядък вид компания, която предлага хардуер, предлага интернет и електронна търговия. Такъв вид компания на практика не е съществувал преди”, обясни главният финансов директор Чъу Шоу Дзъ.
Наистина ли това е нов модел?
Продажбата на евтини устройства на много хора не е ли традиционен модел? Това ли е единственият технологичен гигант, който интегрира няколко неща в бизнес модела си? Това са въпросите, които Xiaomi се опитва да изясни преди листването си, което вероятно ще е едно от най-големите тази година.
Днес Лей заяви, че моделът на Xiaomi включва три стълба - продажбите на смартфони, продажба на свързан хардуер и други продукти офлайн, и продажбата на интернет услуги - обикновено реклами или виртуални стоки.
Въпреки че фокусът на Лей и другите мениджъри в компанията е да подчертаят уникалността ѝ, за да предизвикат истинско вълнение, зад думите им се крие известна истина.
Въпреки че Apple печели повече от хардуер и софтуер, нейните телефони се отличават заради iOS и остават основен двигател на печалбата на фирмата. От своя страна Xiaomi продава устройства, които до голяма степен не се отличават и предлагат малки маржове. До момента нито една хардуерна компания не е изградила глобален бизнес, използвайки евтини устройства като двигател на печалбата от реклама и други услуги, допълва анализът на Quartz.
Междувременно компании като Alibaba и Amazon са заложили на хардуера, но той никога не е бил основна част от приходите им.
Дали този модел ще доведе до 70 млрд. долара оценка? Зависи от това дали инвеститорите ще се фокусират повече върху хардуерната или интернет частта, или върху потенциала им за растеж. .


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
преди 7 години мдааа ... много рядък вид компания ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар