Милиони потребители в САЩ се очаква да се възползват от изгодните онлайн предложения около Деня на благодарността, но от Wall Street Journal предупреждават хората да са внимателни.
Според изданието много онлайн покупки на дребно са водени от подвеждащи тактики, които имат за цел да накарат потребителите да купят стоки, които иначе не биха взели.
Сред тези тактики попадат офертите за ограничен период от време, които в крайна сметка не приключват наистина, фалшивите известия, които посочват, че някой продукт е почти разпродаден и таймерите, които призовават пазаруващите да завършат покупката преди сесията им да изтече.
Подобни машинации, които биха могли да засегнат до 68,7 млн. потребители на Кибер понеделника, повдигат въпроса: Купувач ли сте или нещо друго?
За да измерят разпространението на тези стратегии, изследователи от Princeton University и University of Chicago са проучили 53 хил. продуктови страници от 11 хил. сайта за пазаруване. Те са установили, че 11% от тях използват проблемни модели, които използват емоциите, несигурността и пристрастията на онлайн купувачите.
"Опитват се да ви накарат да вземете решение, което те искат“, коментира Маршини Чети, който преподава компютърни науки в University of Chicago и е съавтор на изследването.
В част от случаите известията могат да бъдат реални. Но екипът, провел проучването, е документирал случаи, в които броячи за ограничен брой стоки са били създадени от генератори на произволни числа. Освен това таймерите за обратно отброяване се рестартирали, когато уебстраницата се опресни. Сред ползваните техники е и съобщения за голямо търсене на всеки артикул, добавен в кошницата.
"Целта на тези модели в контекста на пазаруването е да ви накарат да купите повече неща“, твърди Арунеш Матур от Princeton, който е и водещ автор на проучването. „След като научите за тях, ги виждате навсякъде“.
Въпреки че екипът е разгледал сайтове за пазаруване, е можел да разгледа и такива за туристически услуги, мобилни приложения и редица други.
"Това не е нещо специфично за някой вид уебсайт или приложение“, твърди Чети. „По всяко време има потребителски интерфейс, който може да се опита да ви подведе в полза на доставчика на услуги“.
Затова, ако сайтовете за пазаруване са прекалено настоятелни да си купите нещо, може би е добре първо да помислите добре.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?