Апетитът за разработчици на видео игри не спира да расте. Очевидният въпрос е коя фирма ще бъде следващата цел?
Днес Sony Group обяви, че е сключила споразумение за придобиването на частната компания за игри Bungie, която е създател на два от най-успешните франчайза в индустрията – Halo и Destiny. Сделката е за 3,6 млрд. долара, пише Тае Ким в коментар за Bloomberg.
Тя е сключена само седмици след обявяването на две други големи гейминг придобивания: Microsoft купува Activision Blizzard за 69 млрд. долара, а Take Two Interactive – разработчикът на мобилни игри Zynga за 11 млрд. долара в брой и в акции. А всичко това следва придобиването на издателя на игри ZeniMax Media от Microsoft през миналата година.
Компаниите за видео игри се превърнаха в особено желани по няколко причини. На първо място, индустрията остава една от най-големите и най-атрактивните възможности за растеж, благодарение на връзката между потребителските продукти и технологиите. Според компанията за пазарни проучвания Newzoo световният гейминг пазар ще достигне 219 млрд. долара до 2024 г., спрямо 180 млрд. долара миналата.
Второ, интерактивните развлекателни бизнеси са предполагаема опора на това, което всички определят като следващото голямо нещо – метавселената. Въпреки че идеята за метавселената все още е до голяма степен теоретична, развиването на концепцията ще изисква умения и технологии, подобни на тези, използвани в игрите.
Тази перспектива вече привлече вниманието на големи имена в технологичната и развлекателната индустрия. Съизпълнителният директор на Netflix Рийд Хейстингс е казвал, че компанията търси по-голям играч в гейминг сектора. Собствениците на големи конзолни платформи, като Sony, Microsoft и Nintendo, ще искат да продължат да укрепват вътрешните си възможности и да придобиват повече студиа.
На последно място, ако големите технологични компании получат позволение от регулаторите да сключват големи сделки, очаквайте Apple, Meta Platforms и Alphabet също да се озоват сред желаещите купувачи.
Коя ще бъде следващата придобита компания? Очаквайте бъдещите купувачи да се насочат към фирми, които притежават необичайна комбинация от усъвършенствана собствена технология за програмиране на игри и възможност да изграждат особено успешни франчайзи.
Тъй като мащабът става все по-важен, не се изненадвайте, ако се окаже, че тези компании имат купища ухажори, които се редят на опашка за тях.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?