С какво ще е по-различен WebIt 2010 от първия през 2009?
С нивото на лекторите – над 90% са президенти, вицепрезиденти и директори на компаниите, които представляват. Със съдържанието си – много повече информация за регионалните пазари, данни за България, Полша, Чехия, Сърбия, Македония, Турция, Гърция, Молдова и др. Много полезни и споделени добри практики и изпробвани решения, които ще помогнат на рекламодателите да осъвременят и адаптират своята маркетинг и рекламна стратегия. Тази година ще има и два мастър класа. Първият е на Мартин Нюман, който ще говори за това как да се правят успешни продажби в интернет.
Другият мастър клас е за социалните медии и оптимизацията за търсещи машини. Лекторът е обявен от Business week за един от най-влиятелните хора онлайн, а милиони по света го наричат за кратко „гуру“. Името му е Ранд Фишкин.
Тази година, въпреки ужасната икономическа среда, ние инвестирахме в това събитието да бъде три дневно (с един ден по-дълго спрямо 2009) и с много по-добрите възможности за контакти и събитията, които са предвидени в социалната програма. Ще има специални места за контакти - като ВИП зоната за контакти, зона за блогъри, уютни места за хранене и пр.
Иначе целта на е-Академия е една и съща - работа в посока създаване на позитивно обществено мнение за бранша, обучение и развитие на дигиталните пазари в България и ЦИЕ.
Какъв ще бъде основният акцент?
Как бизнесът да използва дигиталния маркетинг, реклама, криейтив и социалните медии, за да се развива и постига търговски успехи особено днес в условията на икономическа криза в региона.
До колко развит у нас е този бизнес?
Ако бюджетите са мерител на нивото на развитие на бизнеса, то даните на е-Академия са, че е развит на 0,1% спрямо държавите в Европейски съюз.
Какво се случва по света (кои са силните страни, защо и кои догонват)?
Във Великобритания бюджетите за дигитална реклама и маркетинг заемат най-голям дял от общите рекламни бюджети. Над 24% се пада на дигиталния маркетинг, следва от телевизията с 21%. В България фирмите отделят 4,7% за дигитален маркетинг.
Как изглеждаме в очите на големите като шанс за бизнес или екзотика подходяща за експерименти?
По-скоро като пазари, с потенциал за развитие, в които може би е дошло време да се инвестира. Това всъщност е нашата цел – да популяризираме България и ЦИЕ като инвестиционна дестинация и да създадем условия за комуникация между регионалните и световните участници.
Как ги убедихте да гостуват у нас?
Голяма част от лекторите миналата година са мои приятели и партньори. Тази година личният елемент беше много по-маловажен. Webit се утвърди като събитието за дигиталната индустрия в региона. Факт който бе потвърден от Вицепрезидента на третата най-многолюдна територия в света – facebook, който ще открие събитието тази година.
Можете да си представите, че при наличието на такива светила от цял свят – всички сериозни участници на пазара биха желали да се асоциират и да бъдат сред лекторите на Webit. Тази година програмния комитет се наложи да откаже на над 100 желаещи да бъдат сред лекторите на Webit 2010.
Къде се постига най-добър резултат – през социалните мрежи (кои са най-ефективни), личен сайт или блог, YouTube,... ?
Успехът в социалната комуникация не се постига благодарение на един инструмент. Ако направя сравнение от ежедневието на всички - това, че имаме телефони не ни прави влиятелни. Какво казваме, как го казваме и на кого го казваме е от значение! Комуникацията и влиянието в социалните медии е преди всичко стратегия и после ползване на инструменти, а не обратното.
Това ли са основните инструменти на е-маркетинга и това ли го различава от стандартната наука, която познаваме?
Традиционният маркетинг ще продължи да съществува, но той свършва там, където започва дигиталният. Наличният инструментариум е огромен и постоянно се развива с технологията. Другото много важно правило е, че дигиталният маркетинг преди всичко е разговор, за разлика от традиционния, който в своята същност разчита на посланието.
Кои са недостатъците на е-маркетинга?
Не мисля, че може да се говори за недостатъци на е-маркетинга въобще. За съжаление, примерите за използване на похватите от традиционния маркетинг в дигитална среда са безброй и разбира се всички те в голямата си част са неуспешни. Това създава грешно впечатление у рекламодателите, че дигиталният маркетинг не е ефективен, но това е все едно да си купите дървен кон и да очаквате да препускате с него в галоп.
Знаем, че трябва да сме в интернет, но не знаем как и какво да правим – това е изречение, което голям процент фирми у нас си повтарят. Как бихте им обяснили ползите? И задължително ли е присъствието в мрежата за един бизнес?
Само с едно изречение към всички: някъде някой в момента ползва ваш продукт или услуга и независимо дали я харесва или не, ще пише за нея в социалните мрежи, в блога си или в някой форум – така, че вие вече сте в интернет, въпросът е как.
Превръщат ли се социалните мрежи в мощен рекламен канал на е-маркетинга и защо това се случва?
Както споменах, дигиталният маркетинг е преди всичко разговор. Днес разговорите се случват в социалните мрежи. Що се отнася до това дали ще отслабне функцията на социалните мрежи... Не съм оракул, но мога да ви кажа, коя е структурата, която е използвала социалната комуникация по най-добър начин хилядолетия наред – църквата. И когато е използвала силата на казаното от уста на уста, facebook не е съществувал, но комуникацията е била на лице.
Така че как ще се развие комуникацията с развитието на технологиите, е добра тема за футуристични размисли, но що се отнася до маркетинга и рекламната индустрия – те ще бъдат там, както винаги.
Експериментът, който правите всъщност не е ли демонстрация как всъщност работи е-маркетингът?
В определена степен - да.
Защо стартирахте експеримента “кои са най-влиятелните онлайн лидери в Централна и Източна Европа”?
Първоначално експериментът беше замислен от design.bg – фирмата, която създава целия образ на Webit в интернет пространството като маркетинг инструмент за популяризиране на Webit Expo&Conferences.
В последствие беше припознат от Почетния Борд на Посланиците на Webit, който е съставен от президентите на най-големите европейски и световни организации обединяващи маркетинг, рекламната и дигитална индустрии. Така Webit Most Influential се превърна в признат на най-високо ниво модел за отчитане на онлайн влияние.
Каква е целта и ползата от него – признание, демонстрация какво можеш да направиш и постигнеш с новите технологии, един успешен модел?
Като организатори на експеримента си бяхме поставили 2 основни цели. На първо място Почетният Борд на Посланиците на Webit, председателстван от Ален Йоро (Президент на IAB Europe), има за цел да открие и отличи първите пет най-влиятелни хора от всяка държава в ЦИЕ с цел номинирането им за Webit консули и активно участие в развитието на дигиталната индустрия за ЦИЕ.
Участието в експеримента не е никак лесно за никого. За първи път едни от най-четените и популярни блогъри и дигитални професионалисти в социални медии, SEO и др от държавите в региона, мерят сили при еднакви условия и правила. Егото и професионализмът на всеки са поставени на изпитание, защото най-важното условие за успеха е да успееш да мотивираш максимално много хора да потвърдят, че си влиятелен, че това което казваш/пишеш стига до тях и не отминава като кораб в нощта.
Както можете да прочетете на уеб сайта на самия експеримент http://influence.WebitExpo.com, не броят на приятелите или последователите е най-важното условие, за да бъдеш влиятелен, а дали твоите контакти и среда са готови да те последват или да направят нещо за което ти ги мотивираш. Повечето участници са заети хора и това е тяхна професия. В един момент, за да бъдат сред първите, те трябва да създадат и следват една двумесечна стратегия, което си е сериозно предизвикателство.
Освен, че ще бъдат признати за едни от най-влиятелните хора онлайн в своите държави, резултатите от експеримента и победителите ще бъдат разпространени от представителите на почетния борд на Webit посланиците сред над 10000 фирми (членове на съответните асоциации) от Европа и САЩ. Ако някоя от тези компании търси влиятелни хора, които биха могли да разпространят тяхното послание, със сигурност първите до които ще се допитат ще бъдат именно първите в Webit Most Influential People in CEE.
Втората цел беше да популяризираме програмата Webit Ambassadors и самото събитие. От първия си ден проектът генерира огромен брой посещения. В определи дни те надхвърляха 20 000 уникални дневни посетители. Изглежда хората, които участват са наистина много влиятелни и имат необходимите качества да бъдат наречени така.
Какво показва пирамидата с резултатите?
Пирамидата на влиянието показва колко човека си убедил да се регистрират и да започнат да измерват своето влияние онлайн. На първо ниво са директните контакти, които след като са прочели твой имейл, материал в блог, статус в социална мрежа и др са посетили сайта и са се регистрирали за участие.
Второ ниво показва колко контакти на тези, които ти лично си убедил са се регистрирали и така нататък. Правило в социалните мрежи е, че всеки човек по света, чрез своите мрежи от контакти, има връзка с всеки друг, независимо къде по света. Или иначе казано Президенът Обама е познат на ваш познат.
Вие бяхте първи защото имате силата да влияете от позицията си на организатор на WebIt или не?
Моят ангажимент към проекта беше да използвам контактите си в цяла Централна и Източна Европа и да поканя онези, които аз считам за влиятелни да се включат. Мисля, че изпълних ангажимента си и за това се оттеглих от проекта. Противното би било проява на лош вкус.
Личната покана към контактите ми от цяла ЦИЕ и феноменът, който винаги е бил най-добрата реклама от както свят светува, а именно „информацията от уста на уста“ направиха така, че над 1500 човека от региона на ЦИЕ да се регистрират и да започнат да разпространяват информация за проекта до милиони други техни контакти, читатели, абонати, последователи и др.
Радвам се, че успяхме. Проектът беше изключително успешен за популяризиране на Webit, Webit Ambassadors и За мен този проект също беше тест, какво е моето влияние в региона и доказателство пред международните ни партньори.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян