Мащабна кампанията за популяризиране на оперативните програми на ЕС в България и осигуряване на прозрачност при управлението на европейските фондове стартира от днес, 13 септември, съобщиха от Централния информационен офис в администрацията на Министерски съвет.
Проектът се изпълнява по Оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от ЕС чрез Европейския фонд за регионално развитие.
Кампанията цели да мотивира потенциалните бенефициенти да се възползват от възможностите, които европейските фондове дават, за да развият бизнеса си, да подобрят начина си на работа и на живот, а също така и да увери обществото, че управлението на европейските средства е прозрачно, открито, отговорно и се осъществява по нови правила.
Кампанията, чийто слоган е „Създаваме заедно”, включва реклама, ПР дейности, събития и директен контакт с бенефициентите и ще се осъществя в периода септември – декември 2010 г.
В основата на рекламата е залегнало представянето на действително осъществени проекти, финансирани с европейски пари.
От 15 септември започва рекламна кампания, която обхваща общо 49 медии. Рекламата обхваща 3 национални телевизии, 2 национални и 6 регионални радиостанции, 11 национални и 15 регионални печатни издания, 12 интернет сайта, външна реклама.
През есента министърът по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев заедно с експерти от управляващите органи на оперативните програми ще участва в серия от информационни събития в Ловеч, Видин, Благоевград, Добрич, Стара Загора и Хасково.
За периода на кампанията се планира също така журналисти от европейски медии ще бъдат запознати с работата на българските институции по отношение на инвестирането на средства от ЕС за реално осъществени проекти.
За българските медии ще бъде организиран конкурс за журналистически материали на тема „Европейските фондове в България”. Те ще бъдат оценявани от специално жури, като в края на декември ще бъде връчена голямата награда.
Ще бъдат издадени и печатни информационни материали – брошури и книжка с практическа информация.
В края на кампанията социологическо изследване ще измери доколко целта й да информира обществото е била постигната.
Към проекта е сформиран Консултативен съвет, включващ български и европейски експерти с опит в областта на медиите, икономиката и европейската политика. Негов председател е Георги Прохаски, съпредседател на Центъра за икономическо развитие, а членовете му са Хорхе Нунез – консултант към Европейския център за изследване на политиките (CEPS) в Брюксел, председателят на БСК Божидар Данев, Евгений Иванов – изпълнителен директор на КРИБ, и Петко Георгиев – директор на „Промедия”.


Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.