IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Рекламираме българско сирене в Бразилия и Русия от 2012 г.

Еврокомисията е одобрила втора промоционална програма на Националната асоциация на млекопроизводителите

16:58 | 29.11.11 г. 2
Рекламираме българско сирене в Бразилия и Русия от 2012 г.

От януари следващата година започва тригодишната програма за представяне на български млечни продукти в Бразилия и Русия, съобщи за Investor.bg изпълнителният директор на Националната асоциация на млекопроизводителите Диляна Славова.

Това е втората промоционална програма на асоциацията, одобрена от Европейската комисия, след като от пролетта на миналата година тя получи зелена светлина за рекламиране на български сирена и кашкавали в Германия и Испания.

И двете програми са тригодишни и се финансират със средства от европейския фонд, националния бюджет и от браншовите организации. Те включват многобройни участие на производителите в изложения, самостоятелни промоции на продукти, реклама в печатни и електронни медии и др.

Европейската комисия насърчава приоритетно експортноориентираните фирми, които търсят пазари извън общността. Затова и програмата за Бразилия и Русия е от изключително значение за българските млекопреработватели, поясни Славова.

Общият бюджет на програмата е в размер на 3 млн. евро, които ще се разпределят пропорционално през трите години. Целта е България да популяризира традиционните си продукти и да разшири износа си за двете държави.

Специално за Бразилия възнамеряваме да се представим с българската закваска, чийто патент се държи от държавната компания „Ел Би Булгарикум“, поясни още Славова.

Прилагането на първата промоционална програма има невероятен успех за бизнеса, защото някои от фирмите удвоиха износа си в Европейския съюз, съобщи още шефът на асоциацията.

В резултат от презентациите си в Германия една от компаниите за една година е успяла да договори двойно по-голям износ на овче сирене. Сред останалите български компании, които се представят в Европа, са още „Еко Еф“, което изнася популярното сирене от Карабунар, „Дядо Либен“, „Ел Би Булгарикум“ и др.

С програмата за Бразилия и Русия на практика България вече има одобрени четири промоционални проекта за представяне на хранителни продукти зад граница.

Утре е крайният срок, в който браншовите организации трябва да подават документи за следващата година, припомниха от земеделското министерство.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:56 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
Mavi Goz
преди 12 години
Аз да не се изложа, ама по бегли спомени хубавото сирене се прави от прясно мляко, а то пък се получава от добре гледани крави. Съответно за големи обеми качествено експортно сирене трябват още по-големи количества прясно мляко и съответно много и добри животновъдни ферми.ДЕ ГИ?Ама ако сиренето по дифолт ще го правят (както за вътрешния пазар) от германско, датско, белгийско или украинско сухо мляко, тогава бива! :lol" Да им е сладко на руснаците и бразилците българското саламурено сирене! :lol:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
Патилан
преди 12 години
"Рекламираме българско сирене в Бразилия и Русия от 2012 г."Надяваме да не е това което ние ядем с вода, палмово масло, тебешир и трици. Ако ще от истинското мляко, веднага ставам рекламен агент, готов съм да тръгна за Бразилия на момента.....Приемам оферти! Ех сиренце.....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още