Кабинетът на ГЕРБ обаче подаде оставка, а новото правителство “замрази” работата по законопроекта.
Оперативна програма “Околна среда”
В момента тече процесът по обединяване на Управляващия орган на оперативната програма “Околна среда” с междинното звено. Това е част от мерките, които Управляващият орган предложи, за да “размрази” плащанията по програмата, обясни Добринка Михайлова, изпълнителен директор на изпълнителна агенция „Одит на средствата от Европейския съюз“.
“Върви се към обединяване на звената и това е бъдещето и за новата оперативна програма – да няма междинно звено. Приветстваме това решение”, посочи Михайлова.
Агенцията отново е установила при последния системен одит на Управляващия орган и изпълнението на програмата, че системите за контрол не функционират достатъчно. Одиторите са установили липси на документи (оценителни листове) в досиета на бенефициенти от 2008 г., заради които може да се стигне до сериозни финансови корекции, допълни Михайлова.
“Самото Министерство на околната среда и водите (МОСВ) има затруднения с архивирането, полагат се усилия да се намери помещение и правилно да се архивира това огромно количество документи”, коментира тя.
Директорът на одитната агенция поясни, че и при предишен системен одит е направена подобна констатация – че липсват документи, като са дадени препоръки за подобряване на системата. По думите и препоръките са изпълнени и в новите досиета (от 2009 г. насам) липси не са установени.
Ако липсващата документация не се намери обаче, това ще има финансово отражение, заяви Добринка Михайлова. Още обаче не е готов окончателният одитен доклад. Изчаква се да приключат проверките на проектите, които започна Управляващият орган, а след това одитната агенция ще прецени по кои проекти и тя да направи проверки.
По думите и вероятно до края на април България ще може да докладва на ЕК за пропуските и нарушенията по програмата “Околна среда”. Михайлова изрази надежда да не се стига до плоска финансова корекция – т.е. за цялата програма, а не по отделни проекти.
Слабости, пропуски, грешки и ефективност на контрола
По думите на Добринка Михайлова основна слабост на системите за контрол на усвояването на европейските средства е контролът по отношение на обществените поръчки. Според нея повече от половината от грешките с финансово влияние са заради грешки при провеждането на търговете.
Председателят на Сметната палата проф. Валери Димитров допълни, че има проблем и с индикаторите за измерването на резултатите от изпълнението на проектите и програмите спрямо вложените ресурси.


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
преди 11 години Накратко казано готви се нов ЗОП, който да разшири възможностите на управляващите да го нарушават както им е удобно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ето какво искам да пише в новия ЗОП:Чл. 1. Всяка фирма има право да подаде оферта за всеки конкурс, без да доказва големина, оборот, възможности и т.н. Ако го спечели и не го изпълни, понася административна отговорност, пропорционална на сумата на поръчката.Чл. 2. Процедурата по ЗОП протича в две фази.Фаза 1 - събиране на документи. Премахва се практиката участници да се отстраняват поради документални липси. В рамките на обявения срок за набиране на предложения за участие всяка фирма кандидат има право по всяко време и на части да депозира изискуемите документи - регистрация, оторизационни писма, препоръки и т.н., а Възложителят ги отмята по списък и когато документите са събрани, издава покана към фирмата да участва в конкурса по същество. Фаза 2 - отправяне на оферта. Всички допуснати участници се събират в ден и час, дават плик с оферта, който се отваря публично пред комисията.Айде да видим :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар