Евентуална стачка в железницата в момента няма да подобри положението, а само ще го влоши и ще доведе до още по-бързия й фалит, обяви Георги Ангелов от институт "Отворено общество" по повод взетото решение за национална стачка в БДЖ на 24 ноември, съобщи БТА.
„Отговорната позиция на синдикатите в момента е заедно с ръководството на превозвача да решат как да се постигнат финансовите показатели, заложени за оздравяването, които да изведат компанията от голямата й задлъжнялост“, обявиха икономистите на проведената днес кръгла маса за реформите в БДЖ, организирана от института "Отворено общество".
Според Ангелов около 50 млн. лв от загубите на БДЖ трябва да се съкратят, за да може компанията да получи дългосрочна перспектива за развитие и да бъде конкурентна на автобусния транспорт.
"Ако БДЖ фалира и кредиторите си вземат активите, това ще излезе много скъпо за превозвача, защото случаят не е идентичен с този на авиокомпания "Балкан", където активите не бяха заложени". Така Ангелов коментира идеята, лансирана тази сутрин и от транспортния министър Ивайло Московски, за евентуалното създаване на нова компания при евентуален фалит на БДЖ.
"Няма как с финансови еквилибристики да решим проблема, трябва да се правят реформи", обобщи Ангелов.
Според Петър Ганев от Института по пазарна икономика алтернативата за БДЖ не е като тази на "Кремиковци", защото железницата ще продължи да съществува под каквато и да е форма. Затова и единственият печеливш вариант е "доброволната оптимизация" на състава, заключи Ганев.
Според председателя на съвета на директорите на холдинг БДЖ Владимир Владимиров при изпълнение на всички реформи може да бъдат усвоени около 300 млн. евро за пътническите превози от европейските фондове. Това ще даде основание на правителството да извършва трансфер на 50 млн. лева годишно, посочи още Владимиров.
Сред изброените мерки в реформата са още ограничаването на кражбите на гориво и гратисчийството, продажбата на неоперативни активи, което да достигне 30 млн. лева през следващата година.
Още 140 млн. лева могат да бъдат освободени през следващите седем години от намаляване на влаковете.
Ако предпирятието "Товарни превози" бъде продадено за 100 млн. евро, това ще изчисти всички въпроси с неплатежноспособността на компанията, припомни Владимиров.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
преди 14 години В една нормална страна БДЖ отдавна да е обявена в несъстоятелност според Търговския закон и фалирала, но в България всичко се прави наужким защото сме страната на щраусите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар