Точно след една седмица "Литекс моторс" ще открие официално завода за автомобили Great Wall край ловешкото село Баховица, съобщиха от компанията. Специално за събитието в страната ще пристигне Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM) – партньор на българската компания.
Веднага след откриването започва и серийното производство на първите няколко модела български автомобили.
Изграждането на завода започва с подписването на договор за сътрудничество между "Литекс моторс" и китайската автомобилна компания Great Wall Motor през есента на 2009 г., като основната инвестиция е предимно на българската компания. Две години по-късно през ноември 2011 г., в завода се произвежда и първият автомобил от тестовата серия.
В съоръжението край Ловеч екип от млади и квалифицирани българи ще произвежда автомобили с марката Great Wall, покриващи всички изисквания на Европейската общност. Продукцията на „Литекс Моторс“ ще бъде предназначена за националния и Европейските пазари. Това е първият завод за автомобили с марката Great Wall в рамките на Европейския съюз.
Към момента в завода са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години. В ръководния екип участват чуждестранни консултанти и мениджъри с дългогодишен опит в производството и продажбите на световни автомобилни марки. При пълен капацитет на завода от 50 000 автомобила годишно в него се очаква да бъдат заети близо 2 000 души.
GWM е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Компанията реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.
GWM са и първата и все още единствената независима китайска автомобилна компания, която има типово одобрение на продуктите си за продажба в ЕС. Производственият капацитет на компанията за 2012 година е 1,2 млн. автомобили годишно и ще бъде увеличен до 2 млн. автомобила годишно до 2016 година.


Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара


преди 13 години Казах, дано! и Успех! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Процедурите са минали вече - последно преди месец два от последно представените модели - Voleex C30 и Voleex C20R имат разрешение за продажба на територията на ЕС. През 2012 г. се очаква сертифициране и на модела Hover H6 наследник на Hover H5, който също ще се сглобява в завода край Баховица. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Процедурата е тежка и тестовете са сериозни, това имах предвид, дали формално няма да има причина в ЕС тези коли да не се продават като отговарящи на "всички" изисквания. Едва ли една Германия ще допусне лесно "троянски кон"... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години В какъв смисъл дали ще приемат продукцията? Компанията има типово одобрение за продуктите си - за общо пет автомобила, които могат да се продават на територията на ЕС. Процедурата за одобрение е много стриктна и сложна и отнема около една година. Правят се тестове на общо 48 елемента, 13 от които се отнасят до активната сигурност, други 13 до пасивната сигурност и 8 - до предпазването на околната среда. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Искрено се надявам да е така. Но, имайте и едно на ум. От една страна китайците опитват да заобиколят част от митническото облагане, като произвеждат В страна член на ЕС. От друга пазарите на ЕС, дали ще "приемат" тази продукция. А от трета, освен китайци в този завод колко българи ще работят? Не вярвайте на данайците, дори когато идват с дарове! Дано сме "уплели" нашата кошница. Дано! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години кофти тръпка за вносителите на автомобили.........Ховър на Газ за 31 000 лв ;)всичките т.н. "жипки" - СУВ 1 в диапазона (45 - 65 000 лв) ще се съобразяват по принуда ако искат да продаватГледах скоро в немски сайт - цените ТАМ са по-изгодни от цените в БГ.....................................РАВ-4 , СРВ,СХ-7,Тигуан,Антара,Каптива ще трябва да се съобразяват с цените на "Ховър" - т.е. цени до 45 000 , т.е. с по 7-8 % печалба макс - иначе всеки ще предпочете евтиното отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Да бяха почнали да произвеждат електромобили. Стига с тоя петрол!!!! Той е ценна суровина за хиляди неща. Малоумно е да се гори!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Най-красивото е, че всички западняци ни обърнаха гръб и никой не искаше да произвежда автомобили в България. Сега обаче ще им го върнем с евтина и качествена китайска продукция :) И това ако не е ирония на съдбата... хахахахахх отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Късмет . А доколкото знам основните инвестиции са български отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Браво на Литекс Моторс, България и на китайците!Китайците ще ни учат на автомобилостроене, във Видинско са се захванали със земеделие. Китайците са бачкатори и ми се струва, че обмислят и вземат правилни икономически решения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар