В завода за производство на китайски автомобили на "Литекс Моторс" АД край Ловеч са произведени пробно десет коли от два модела, съобщи Андон Димитров, изпълнителен директор на завода, цитиран от БТА.
От откриването през февруари 2012 година до края на годината в завода за производство на китайски автомобили край Ловеч ще бъдат произведени над 2000 коли, които са предназначени предимно за вътрешния пазар и за страните от Балканския полуостров.
До края на следващата година в производството ще бъдат усвоени още три модела. През 2014 година при работа на две смени капацитетът на завода ще достигне производството на 50 000 автомобила, които ще се продават в цяла Европа.
Назначени са 120 работници, една част от които са били на обучение във фирмата в Китай. Предвижда се общо през следващите етапи работниците да достигнат до 2000.
По думите на Димитров през следващите две години в завода ще бъдат изградени цехове за съпътстващи производства за различни детайли от автомобилите. С китайските партньори е постигнато споразумение за производство на леки коли с газова уредба като заводско оборудване, които ще бъдат много по-икономични.
Моделите, които ще се произвеждат в новото предприятие в Ловеч са компактният Voleex C10, SUV-то Hover H5 и пикапът Steed.
Great Wall Motors продава автомобилите си на африканския, австралийския, руския и европейския пазар, както и в Близкия Изток, Южна Америка и Северна Африка.


Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?


преди 13 години Със сигурност и тук ще е приложим Законът на Енчев за нулевите серии:"Качеството на всяко ново за страната производство е обратно пропорционално на неговата продължителност". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години И аз мисля така. Но все пак момента е малко деликатен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години В Ямбол, кой ще ми я сервизира, `щот` утре ще купувам, или ще тичкам до Ловеч за гаранционно обслужване? А като продадат като количество, значителни бройки извън БГ и потекат реки от парички....Ха дано де! Няма лошо. Споделих условията които трябва да са налични просто. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Да, много ми е интересно как се прави анализ на кола която още не е излязла на българските пътища.На кратко, двигател на Нисан, ако не ме лъже паметта, купе на Тойота. Обещания за сервизно обслужване - доставка на частите 24 часа след заявка. Гаранция - 5 години.Цена - 15 хил. Сигурен съм, че доста фирми ще тества автомобилите като фирмени, а именно там ще си проличи и колко са надеждни. След това ще реша дали си струва да се купува такава кола. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години И ти пишеш без да си виждал, качвал, карал и пр......Да не би да ви тресе зависта???А за високата цена, .......дай пример за по-ниска? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Ще ги видим... Дано е успешно начинанието! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Много са зле, за съжаление, лошо качество на материалите,краден дизайн, абе китайска работа ,но с висока цена :( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Китай все пак ще се наложат като автопроизводител номер 1 в света. Ако Европа продългава да я кара като дългова държава , Китай ще ни превземат със свои стоки в пъти по евтини и накрая , ще бъдат и по добри защото като се работи се добива и опит и се печелят и пари , които се реинвестират.Новите немски автомобили почват да стават неназеждни , освен че в тях се влага от пиле мляко и то в огромни количества.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Привет, в линка "Още по темата" има статии с достатъчно информация по засегнатите теми. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Абе я провери да ли го няма всичко това. Писна ми, пишат без да са запознати дори. отговор Сигнализирай за неуместен коментар