Максималната скорост за леките коли на автомагистралите ще бъде 140 км/ч, предвиждат промените в Закона за пътищата, приети на първо четене от парламента, съобщи БТА.
В момента пределът на допустимото е 130 км/ч. Предлаганото увеличение на скоростта предизвика разгорещена дискусия в пленарна зала. По този повод министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова уточни, че промяната се отнася само за новите магистрални участъци.
Синият депутат Иван Иванов цитира данни, че повишаването на скоростта с 10 процента би предизвикало с 20% повече катастрофи и застрашително увеличаване на смъртните случаи с 30 на сто. Освен това според него при по-висока скорост колите отделят повече вредни газове. Нека останем в рамките на европейската практика - 25 страни от ЕС имат скорости, не по-високи от 130 км, призова той.
Същото мнение изразиха и Захари Георгиев от левицата и Павел Шопов от "Атака".
Веселин Давидов от ГЕРБ заяви, че тенденциите в световен мащаб са към повишаване на скоростта, защото това означава и икономия на време. Колегата му Станислав Иванов посочи, че се предлага увеличаване на скоростта, тъй като в България вече има магистрали, на които е възможна такава скорост.
С измененията депутатите забраниха изграждане на рекламни съоръжения в обхвата на пътя и обслужващата зона на автомагистрали и скоростни пътища. За останалите пътища рекламни съоръжения може да има, но най-малко на 8 метра разстояние от края на пътната настилка.
В обхвата и обслужващата зона на автомагистрали и скоростни пътища ще могат да се изграждат търговски крайпътни обслужващи комплекси и пътни връзки към тях. Тези обекти обаче трябва да бъдат най-малко на 3 км преди и след пътните възли.
В шестмесечен срок от влизането в сила на закона съществуващите рекламни съоръжения трябва да бъдат обезопасени.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
преди 13 години Абе кви 140 по магистралите не трябва да има никакви ограничения като в Германия , първокласните до 200 км/ч за града скорости отсечки 160 км/ч да се приема на първо второ трето четене отговор Сигнализирай за неуместен коментар