Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол обяви конкурс на за продажбата на 100% от капитала на “БДЖ – Товарни превози” АД, София (2 325 087дяла), собственост на “Холдинг – БДЖ” ЕАД, съобщиха от агенцията.
Конкурсната документация, която не съдържа информационният меморандум, може да се вземе от агенцията в срок до 20 дни от датата на обнародване на решението в Държавен вестник. Самият срок за подаване на обвързващите оферти изтича на 135-ия ден от датата на обнародването на решението.
Депозитът за участие в конкурса е в размер на 20 млн. евро.
Сред основните изисквания към кандидатите са те да бъдат стратегически инвеститори и през последните десет години да осъществяват железопътни превози на товари с наличен лиценз. Друго изискване е размерът на приходите от дейностите за всяка от последните три финансови години да възлиза минимум на 400 млн. евро.
Кандидатите трябва да отговарят и на изискванията за финансов инвеститор. Необходимо е да управляват финансови активи или да притежават дялови участия в други дружества на обща стойност не по-малко от 1 млрд. евро за всяка от последните три финансови години. Минималният праг на собствения капитал е фиксиран на 20 млн. евро за последната финансова година.
Решаваще критерии при оценката на офертите са предлаганата цена (70 точки) и размерът на предложените инвестиции (30 точки).
До участие в конкурсната процедура не се допускат консорциуми, офшорни дружества, както и лица, които имат непогасени, изискуеми публични задължения към българската държава, лица, които са в ликвидация, лица обявени в несъстоятелност или са в производство за обявяване в несъстоятелност, както и лица осъдени за банкрут.
Бъдещият инвеститор трябва да поеме и сериозни социални ангажименти, които няма да подлежат на предоговаряне:
- за срок от 3 години се задължава да запази средногодишния брой работници и служители в дружеството;
- за срок от 3 години да поддържа разходите за труд на равнището, на което са те към датата на прехвърляне на собствеността върху продаваните дялове.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
преди 13 години Крайно време беше, стига са си пълнили гушите, затова ги държаха държавни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар