Кабинетът "Борисов" умишлено не транспонира в България директива на Европейския съюз от 2008 г. за течните горива. Това се прави с цел да не се даде възможност за конкуренция на пазара на горива. Това коментира пред журналисти след заседание в парламента заместник-председателят на Синята коалиция Иван Иванов.
Той и колегата му Михаил Михайлов представиха визията на десните за скъпото гориво и подкрепиха тезата си за картел между няколко големи компании с конкретни цифри.
Синята коалиция застава зад позицията, че тези необосновано високи цени са терор за българските граждани и бизнеса.
В защита на становището си Михайлов подчерта, че от началото на февруари до момента петролът Брент, който е основен при формирането на цената на международните пазари, е варирал от 124 долара за барел до 103,2 долара. В момента при по-ниски стойности на международните пазари в България петролът е 2,73 лв. за литър. В същото време доларът от февруари досега е поскъпнал само 0,3 на сто спрямо лева, отбеляза той.
Липсва обяснение за високата цена на петрола в момента в България, изтъкнаха още сините.
В рамките на 4 месеца на реалния български пазар цената падаше с по две-три стотинки максимум, отбеляза Михайлов. У нас за последните 11-14 дни цената скочи от 2,50 до 2,73 лв. тоест с 0,23 лв., пресметна той. Според десните това е "безумно и нагло отношение на фирмите, които продават горивата на българския пазар".
Иванов и Михайлов припомниха, че още през февруари миналата година са сезирали Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и са поискали да провери има ли картелно споразумение между някои големи компании на нашия пазар. Преди 4 месеца, комисията постави условие на компаниите, за които има подозрение в нелоялни договорки, да дадат своите аргументи против подобно определение.
Към днешна дата все още няма решение дали съществува картелно споразумение. КЗК мълчи и дали "Лукойл" е монополист в областта на авиационното гориво, каза още заместник-председателят на Синята коалиция.
Още новини за България четете в Dnes.bg


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
преди 13 години то е видно, че правителство и нефтохим си играят играта. едните си повишават приходите от данъци, другите си повишават оборота и печалбата, понеже търсенето на горива в някакви граници е доста слабо еластично спрямо цената отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Е, то е видно и за слепите вече. Какво оттова, че била най-голямата компания в България!? Купува от свързани компании скъпо, продава на свързани компании евтино и не плаща корпоративен данък в България. Що се отнася до косвените данъци - акцизи и ДДС - не се губят, ако има реална конкуренция. Единствената полза, може би, са работните места. отговор Сигнализирай за неуместен коментар