Расте гражданското недоволство срещу новите правила за паркиране в центъра на столицата, които влизат в сила от първи септември. Това съобщиха от движението "ДНЕС", което до този момент е успяло да събере над 15 хил. подписа срещу промените в наредбата за паркиране в централните градски зони.
Движението стартира кампания под надслов „Новите правила за паркиране в София – рекет и беззаконие над гражданите“. Недоволството е предизвикано от разширяването на "синята зона" и от въвеждането на "зелена зона", което допълнително ще затрудни намирането на място за автомобилите в центъра на града.
Според гражданите новата наредба стоварва проблемите на града върху обикновените хора, без да решава проблема с паркирането. Освен това тя не била съобразена с покупателната способност на гражданите, въвежда серия от дискриминационни условия и нарушава множество закони.
Гражданите настояват преди да бъдат въведени новите правила, общината да организира бърз и чист градски транспорт, да изгради обществени паркинги на достъпна цена, както и да осигури правилно организиран трафик.
Представители на гражданската инициатива вече внесоха иск за отмяна на наредбата в Софийския административен съд.
Същевременно недоволството на жителите на София се пренесе и в социалната мрежа Facebook, където живеещи в центъра на столицата се обединиха в група "Не на данък паркиране за живущите в зоните с платено паркиране". Те също организираха своя подписка.
Във връзка с нуждата от изграждане на паркинги председателят на столичния общински съвет Елен Герджиков съобщи, че от септември ще заработят три буферни паркинга към метрото. Те ще са в района на централната гара, на бул."Черни връх" и на бул. "Джеймс Баучер".
За един месец ползването им ще бъде безплатно. От октомври се очаква тази услуга да стане платена, като първите два часа престой ще са безплатни, а след това - по 50 стотинки за час. Услугата ще е само за хората, които използват метрото. За останалите паркингът ще струва по един лев на час.
Герджиков провери как работи буферният паркинг в комплекс "Младост", който разполага с 1500 места. До края на август този паркинг също ще е безплатен. От 1 септември цените ще са преференциални, подобно на останалите буферни паркинги.
Предвижда се буферните паркинги да осигурят близо 3 хиляди паркоместа. Като процент от местата на синя и зелена зона те съставлават близо 20 на сто от местата за паркиране в столицата.


Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
преди 13 години Какви са тези глупости, че таксите не били съобразени с покупателната способност на населението. Ако всеки може да плати таксата за паркиране в центъра, няма никакъв смисъл от въвеждането на тази такса! Основната цел на подобни такси в цял свят е да ограничат броят на колите в центъра, а за това таксите трябва да са високи! отговор Сигнализирай за неуместен коментар