IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новите спални вагони от Турция ще бъдат пуснати най-рано през септември

Издаването на задължителните сертификати ще забави пуска на 30-те мотриси, от които до момента са внесени само шест

13:15 | 15.08.12 г. 3
<p>
	<em>Все още никой с точност не може да прогнозира кога новите спални вагони ще влязат в експлоатация &nbsp;</em>Снимкa:&nbsp;stock. sxchng</p>

Все още никой с точност не може да прогнозира кога новите спални вагони ще влязат в експлоатация  Снимкa: stock. sxchng

Част от новите спални вагони, които БДЖ купи от Турция, ще влязат в експлоатация най-рано през септември. Това съобщи пред Investor.bg ръководителят на отдел „Пътнически превози“ към БДЖ Цветан Минчев.

До този момент само 6 от общо договорените 30 вагона са транспортирани в страната. 

Преди близо два месеца министърът на транспорта Ивайло Московски, който заедно с изпълнителния директор на БДЖ  Йордан Недев бяха на посещение в южната ни съседкаобявиха, че първите 12 вагона вече пътуват към България.

Тогава те увериха обществеността, че новите мотриси ще бъдат пуснати в действие още от 15 август.

Два месеца по-късно турската страна среща проблеми в доставянето на мотрисите от първата партида, като причините са от логистичен характер, обясни Минчев.

„След доставката на първите шест вагона очакваме до края на месеца останалите 6 също да бъдат транспортирани“, допълни още експертът. По договор турската компания производител в задължена да осигури всичките 30 вагона до края на годината. 

Същевременно днес Московски съобщи в интервю пред телевизионен канал, че новите вагони ще бъдат пусанти в действие през следващите 2 седмици.

Дългият административен път на новите спални купета

Истината е, че никой с точност не може да прогнозира кога въпросните спални вагони ще започнат да превозват пътници.

Проверка на Investor.bg показа, че тепърва предстоят редица административни процедури по узаконяване на мотрисите, чието изпълнение ще отнеме значително време, така че до месец-два те няма да могат да се пуснат в експлоатация.

Новият подвижен състав, поръчан от Турция, все още не притежава нужния сертификат за техническа изправност. По договор компанията произоводител трябва да се ангажира със сертифицирането на вагоните, без което те не биха могли да се движат на територията на страната или в рамките на Европейски съюз.

Производителят нае британската компания Correl Rail да извърши качествения контрол и да издаде сертификат за техническата изправност на вагоните.

„След пристигането на първите шест вагона те бяха текствани при скорост 160 км/час на железопътната отсечка Пловдив-Драгоман“, обясни още Минчев. Тези текстове са били наблюдавани от английски експерт, като тепърва предстоят и изпитания на спирачната система на вагоните. Те ще бъдат направени от компанията KNOR, а изпитанията за динамиката на мотрисите пък ще се проведат от специалисти на турския Техническия университет.

След приключване на всички изпитания съответните документи трябва да бъдат изпратени за обработка в централата на Correl Rail в Англия. Ако всичко е наред, от фирмата ще издадат декларация за изправност, а заедно с нея и цялата пълна документация на вагоните ще бъдат изпратени на завода производител в Турция.

Следва заключителна проверка на документите, които заедно със съответната молба трябва да бъдат внесени в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, която да издаде съответното разрешение за техния пуск. 

Колко ще струва да пътуваме с новите вагони?

По повод цените на билетите за пътуване с новите вагони от железницата коментират, че тепърва се правят нужните анализи от маркетинг отдела на холдинга.

Вероятно през октомври ще стане ясно с колко ще се увеличи тарифата за пътуване в нощно купе, когато ръководството изнесе официално предложението си за процентно увеличение на  цените на билетите.

Поскъпването обаче ще влезе в сила чак от 1 януари 2013 г.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:37 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 1 rate down comment 0
FINTA
преди 11 години
Няма разбира се! Ти за 50 лева ще си купиш ли 6-7 часов път до морето, при положение, че срещу още 20 хвърчиш за 30 минути със самолет?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 0
edimi
преди 11 години
Нали са губещи Пътнически превози? Има ли гаранции, че след новите инвестиции и обновяването по принцип с държавни средства, няма да бъдат фалирани и после продадени на поредния "чуждестранен инвеститор". Някоя офшорка или омотано сдружение. Отделиха вече Товарните от Пътническите. Обновяват и инвестират/няма лошо/. А гаранции? Следваща крачка?....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 0
forexboy
преди 11 години
Марияне, много неграмотно написана статия...."великобританската компания Correl Rail ".....(lol)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още