Част от новите спални вагони, които БДЖ купи от Турция, ще влязат в експлоатация най-рано през септември. Това съобщи пред Investor.bg ръководителят на отдел „Пътнически превози“ към БДЖ Цветан Минчев.
До този момент само 6 от общо договорените 30 вагона са транспортирани в страната.
Преди близо два месеца министърът на транспорта Ивайло Московски, който заедно с изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев бяха на посещение в южната ни съседка, обявиха, че първите 12 вагона вече пътуват към България.
Тогава те увериха обществеността, че новите мотриси ще бъдат пуснати в действие още от 15 август.
Два месеца по-късно турската страна среща проблеми в доставянето на мотрисите от първата партида, като причините са от логистичен характер, обясни Минчев.
„След доставката на първите шест вагона очакваме до края на месеца останалите 6 също да бъдат транспортирани“, допълни още експертът. По договор турската компания производител в задължена да осигури всичките 30 вагона до края на годината.
Същевременно днес Московски съобщи в интервю пред телевизионен канал, че новите вагони ще бъдат пусанти в действие през следващите 2 седмици.
Дългият административен път на новите спални купета
Истината е, че никой с точност не може да прогнозира кога въпросните спални вагони ще започнат да превозват пътници.
Проверка на Investor.bg показа, че тепърва предстоят редица административни процедури по узаконяване на мотрисите, чието изпълнение ще отнеме значително време, така че до месец-два те няма да могат да се пуснат в експлоатация.
Новият подвижен състав, поръчан от Турция, все още не притежава нужния сертификат за техническа изправност. По договор компанията произоводител трябва да се ангажира със сертифицирането на вагоните, без което те не биха могли да се движат на територията на страната или в рамките на Европейски съюз.
Производителят нае британската компания Correl Rail да извърши качествения контрол и да издаде сертификат за техническата изправност на вагоните.
„След пристигането на първите шест вагона те бяха текствани при скорост 160 км/час на железопътната отсечка Пловдив-Драгоман“, обясни още Минчев. Тези текстове са били наблюдавани от английски експерт, като тепърва предстоят и изпитания на спирачната система на вагоните. Те ще бъдат направени от компанията KNOR, а изпитанията за динамиката на мотрисите пък ще се проведат от специалисти на турския Техническия университет.
След приключване на всички изпитания съответните документи трябва да бъдат изпратени за обработка в централата на Correl Rail в Англия. Ако всичко е наред, от фирмата ще издадат декларация за изправност, а заедно с нея и цялата пълна документация на вагоните ще бъдат изпратени на завода производител в Турция.
Следва заключителна проверка на документите, които заедно със съответната молба трябва да бъдат внесени в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, която да издаде съответното разрешение за техния пуск.
Колко ще струва да пътуваме с новите вагони?
По повод цените на билетите за пътуване с новите вагони от железницата коментират, че тепърва се правят нужните анализи от маркетинг отдела на холдинга.
Вероятно през октомври ще стане ясно с колко ще се увеличи тарифата за пътуване в нощно купе, когато ръководството изнесе официално предложението си за процентно увеличение на цените на билетите.
Поскъпването обаче ще влезе в сила чак от 1 януари 2013 г.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
преди 13 години Няма разбира се! Ти за 50 лева ще си купиш ли 6-7 часов път до морето, при положение, че срещу още 20 хвърчиш за 30 минути със самолет? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Нали са губещи Пътнически превози? Има ли гаранции, че след новите инвестиции и обновяването по принцип с държавни средства, няма да бъдат фалирани и после продадени на поредния "чуждестранен инвеститор". Някоя офшорка или омотано сдружение. Отделиха вече Товарните от Пътническите. Обновяват и инвестират/няма лошо/. А гаранции? Следваща крачка?.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Марияне, много неграмотно написана статия...."великобританската компания Correl Rail ".....(lol) отговор Сигнализирай за неуместен коментар