IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Очакват 20% спад на пазара на дрехи и обувки за годината

Облеклото не е приоритет на българския потребител, коментира Васил Райчев от Българска ритейл асоциация

15:26 | 09.11.12 г.
<p>
	<em>Прогнозите за потреблението около предстоящите празници са песимистични. </em>Снимка:<em> stock.xchng</em></p>

Прогнозите за потреблението около предстоящите празници са песимистични. Снимка: stock.xchng

Търговците очакват тази година българският пазар на дрехи, обувки и аксесоари да се свие с около 20% спрямо миналата година.

Това събощи за Investor.bg Васил Райчев, член на Управителния съвет на Българската ритейл асоциация.

Той изрази песиместична си прогноза за предстоящите празници - Коледа и Нова година, като припомни, че през миналата година спадът в сектора по данни на асоциацията е бил между 15 и 20%.

Райчев коментира, че по време на предстоящите празници българинът ще пазарува предимно хранителни стоки, а дрехите и обувките ще останат на заден план. Според него тенденцията се дължи на все по-намаляващите финансови възможности на хората, както и на негативните им нагласи за следващата година.

„През последните 2 години хората в България носят старите си дрехи. Същервеменно търговците не зареждат нови стоки, защото нямат оборотни средства, а така се получава един порочен кръг“, обясни Райчев.

На въпрос, свързан с откриването на нови големи търговски центрове в страната, той заяви, че вероятно новите търговски площи в моловете само ще разводнят допълнително пазара и няма да стимулират потреблението.

„Българинът масово няма пари за дрехи. Един или два нови мола с по 30 хил. кв. метра магазини няма да променят виждането му“, допълни Райчев.

Все пак той изрази надеждата си, че предстоящата еуфория около приближаващите празници ще помогнат на търговците.

„Тенденцията всяка година е една и съща - българинът се сеща, че е време да пазарува, когато стане 15 декември и в следващата седмица магазините са пълни, но след това следва затишие“, коментира той.

„Надявам се, че през следващата година това свиване ще престане. Инвестициите в бранша не са малко и масово търговците се опитват да ги избият“, посочи Райчев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:35 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още