Нова вълна от безработни очакват от бюрото по труда във Видин след края на изграждането на „Дунав мост“ 2. Проектът е към своя край и през последните три месеца са били освободени 60 специалисти, отбелязва БНР.
Останалите без работа служители вече са регистрирани в бюрото по труда и ще получават обезщетения в продължение на между 4 и 12 месеца, съобщава директорът на институцията Владимир Георгиев. Той допълни още, че очаква да бъдат освободени още 250 души, тъй като те вече са изпълнили своята задача и няма какво да работят.
Във Видинско нивото на безработица е почти два пъти по-високо от средното за страната – над 22%. Освен строителите от „Дунав мост“ 2 през декември в бюрото са регистрирани и още 164 души без работа. В същото време са обявени 64 свободни работни места, но само две от тях са за специалисти с висше образование.
„Дунав мост“ 2 е проект, очакван няколко десетилетия. Той ще свърже българския град Видин с румънския Калафат, а надеждите са да оживи икономиката на региона. Тепърва предстои ремонт на пътната инфраструктура – в тежко състояние например е пътят Ботевград – Мездра, който е важна част от трасето.
Изграждането на „Дунав мост“ 2 струва над 225 млн. евро. Прогнозите на българския транспортен министър Ивайло Московски са, че съоръжението ще се изплати за между 12 и 15 години. Годишно през моста ще преминават над 100 хил. превозни средства, допълват от транспортното министерство.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 12 години Това е обемът е с инфраструкторните проекти. Те стимулират икономиката и заетоста с малко и за кратко, но пък увеличават дълговете с много и за дълго. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Е, като няма пътища към този Дунав мост , кой ще минава по него и на къде? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Пътят Ботевград - Мездра е идеален като настилка, но е с една лента за движение в една посока и с много завои. Стават задръствания заради тирове.В тежко състояние е пътят Видин - Монтана. Два пътя има дотам, но и двата са отвратителни. Само дето никой не говори за Видин - Монтана, като че ли новият мост на Дунав е между Враца и Мездра.Видин е изолиран от останалата част на България. Това е неоспорим фактЗапомнете - път, в истинския смисъл на думата, от Видин за Монтана няма.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Разбира се - Ботевград - Мездра. Благодаря ви за корекцията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Има ли разлика - карай да вървят новините... да ни става хубаво... че "всичко се развива"! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Благоевград Мездра е доста дълъг път. Да не става въпрос за Ботевград - Мездра? отговор Сигнализирай за неуместен коментар