Средствата, които държавата получава от винетните стикери не са достатъчни за цялостния ремонт на пътищата в страната. На този етап старите участъци от автомагистралите „Хемус“ и „Тракия“ няма да бъдат рехабилитирани, защото държавата няма пари за подобна инвестиция. Това заяви председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Лазар Лазаров пред bTV.
"Наистина има разлика между новата и старата част на магистрала „Тракия”. Въпреки това за реабилитирането на отсечката между София и Стара Загора няма пари“, коментира Лазаров.
Той обясни, че рехабилитацията на участъка между София и Стара Загора, който е с обща дължина от 70 км., би струвал близо 70 млн. лв. Същевременно ремонтът на трасето Варна-Шумен, част от АМ „Хемус“, също имат нужда от реновиране, за което ще са нужни около 45 млн. лв. Нужният бюджет, за ремонт на тези участъци, е бил отказан на АПИ в Народното събрание миналата година, става ясно от думите на Лазаров.
„Ремонтът на старата част беше определен като приоритет за пътната агенция във връзка с бюджет 2013 г.. Въпреки това рехабилитацията ще се случи, чак когато бъдат намерени пари. Водят се преговори по въпроса с премиера Бойко Борисов и министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова“, уточни Лазаров.
Ръководителят на АПИ уточни, че за "изкърпване” на цялата пътна мрежа в България са необходими около 1 млрд. лв, а приходите от винетни стикери за една година възлизат на 205 млн. лева.
Лазаров направи сметки, че няма как държавата да получава 205 млн. лв. от винетните такси и от тях да инвестира в ремонт на пътищата, когато само за зимното поддържане всяка година отиват между 50 и 55 млн. лв. Той изчисли още, че ще са необходими общо 10 години, за да бъдат рехабилитирани всички 22 хил. км пътища на територията на страната ни.
Той добави, че строителството на нови пътища и магистрали е приоритет и всички средства, които страната ни получава, като помощ от Европейския съюз (ЕС) всъщност не са предназначени за ремонти, а за строителство на нови първокласни трасета.
„Вярно е, че за нови пътища пари се намират, но старите остават непоправени. Това е обяснимо – ЕС би инвестирал главно в нова инфраструктура, а за старата би трябвало да се погрижи държавата и да задели средства от бюжета си“, категоричен бе ръководителят на пътната агенция.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“