Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви обществена поръчка за ремонт на три виадукта по магистралите „Тракия“ и „Хемус“, съобщиха от пресслужбата на ведомството.
Търсят се изпълнители за ремонтните работи на виадукта при Вършилата, който е част от отсечката на „Тракия“ в района на Пазарджик, както и на съоръжението на аутобана преди разклона за с. Церово.
Третият мост за ремонт е „Бебреш” преди тунела „Топли дол” от „Хемус“.
Предвижда се да бъде направен ремонт на пътното платно, връхната конструкция и долното строене, както и на прилежащите терени на съоръженията.
Пътната агенция обаче не е подготвила необходимите количествени сметки за предварително определяне на цената на ремонта.
В съобщението се посочва, че съоръженията са в критично състояние, поради което няма време да им бъде направен подробен оглед, а се налага да бъде приложен „извънреден способ“ за провеждането на процедурите по избор на изпълнители на ремонтните работи.
Това обаче ще затрудни строителните фирми при точното определяне на подобренията, които трябва да направят, за да отговорят на съвременните изисквания за мостово строителство при ремонта на съоръженията.
Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 18 месеца, документите на фирмите-кандидати за извършването на ремонтите ще се приемат до 15 юни.
Миналата седмица правителството пренасочи 43 млн. лева бюджетни средства от парите за текущи ремонти на пътища за поправки на проблемни мостове, виадукти и други пътни съоръжения.
Министърът на финансите Симеон Дянков обаче оцени на 200 млн. евро необходимите средства за ремонт на всички по-големи пътни съоръжения.
Агенцията „Пътна инфраструктура“ посочи 11 опасни съоръжения, които се нуждаят от спешен ремонт, като само за тях ще са необходими близо 59 млн. лева.


Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Мъж е в болница след побой от 73-годишен в Казанлък
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
преди 13 години Че са за ремонт, за ремонт са, защото такъв не им е правен от десетилетия. Дали са в критично състояние не е много ясно, защото разни строителни експерти твърдяха различни неща в дните, в които се водеха дебатите дали ремонтите на такива стари и неремонтирани съоръжения да се дават без обществени поръчки. Но да видим след 15 юни, докогато ще се приемат документи, колко фирми ще проявят интерес и ще рискуват да заявят участие, както и каква цена ще посочат, при условие, че не се знае точно каква работа има по тези виадукти. Поръчката много ми напомня ситуацията в МРРБ отпреди повече от месец, когато имаше много слаб интерес към процедурите по проекта за санирането. Причината - липса на количествени изчисления. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Как тогава са определили и по какъв критерий, че тези съоръжения са в критично състояние, без да им е направен подробен оглед? отговор Сигнализирай за неуместен коментар